Става ли да си вземем един BMW C електро скутер?
Това с данните го казваме, защото вече ги има черно на бяло. BMW ги пусна на автосалона във Франкфурт и дори стана ясно, че продажбите също стартират, стига да знаеш колко струва…
BMW C Evolution визитка | |
---|---|
Електромотор | 35 кВ (47 кс) 72 Нм |
Батерия | 8 кВтч |
0-150 км/ч | 2.7 сек |
0-100 км/ч | 6.2 сек |
Макс. скорост | 120 км/ч |
Зареждане | 4 ч |
Идеално му стоят тези цифри в табличката отдясно. Дърпа си супер прилично с две секунди и половина до 50 км/ч. За пробега ще се види тепърва дали ще ги докарва 100 км, но си изглежда възможно отвсякъде с 8 кВтч батерия. Тя на някои плъгин хибриди им е по-малка (като капацитет), егати…
Интересното е, че охлаждането й е въздушно, обаче. На електромотора пък са му направили течно охлаждане. Задвижва се с ремък и е синхронен, с постоянни магнити. Дава 11 кВ (15 кс) продължително и 35 кВ (47 кс) максимално, за електронно ограничена скорост до 120 км/ч. С тия данни май ще къса някои макси скутери с по 600 кубика и повече. Дали няма да е кеф ?
За въпросните 100 км пробег 8 кВтч батерията се зарежда от 220V битов контакт на 12A за около 4 часа. На 16A сваля на 3 часа, ама 16-те ампера са ни малко кът в България. То където 4 там и 3, все си е няколко часа. Може би като стане 2 на 1 ще му обръщаме повече внимание?!?
ОК, остана да ги наредим параметрите, както ги обявиха от BMW:
- Постоянна мощност 11 kW (хомологирана по ECE R85) и максимална 35 кВ;
- Максимален въртящ момент 72 Нм;
- Максимална скорост (електронно ограничена) 120 км/ч;
- Ускорение 0 – 50 км/ч за 2.7 сек.,
- Ускорение 0 – 100 км/ч за 6.2 сек.;
- Пробег до 100 километра нормално каране (ъммм…);
- 4 режима на движение: Road, Eco Pro, Sail и Dynamic.
- Супер лесно маневриране назад с асистенция;
- Torque Control Assist (TCA).
- Високоволтова батерия с капацитет 8 кВтч и въздушно охлаждане;
- Интелигентно регенериране при движение по инерция и спиране;
- Зареждане от обикновен битов контакт;
- Отнема 4 часа за зареждане на батерията до 100 % на 220V / 12A (3 ч при 220V / 16A).
- Голям TFT цветен екран;
- LED дневни светлини (плюс странични).
Като ги гледаме тия неща отгоре, става да си вземем един BMW C Evolution и още как. Стига от BMW да обадят цената, че още не я знаем. Дано да не ни разколебаят бързо с нея .
Ето да му метнеш едно око на BMW C Evolution:
{gallery}2013/sep/bmw-c-elektro-skuter{/gallery}
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply