BMW иска да направи доставките на кобалт за батерии от Конго прозрачни
В този блог: BMW си поставя цел да повиши прозрачността в своята верига за доставки на акумулаторни клетки.
Звучи общо, но става дума за производството в Конго, където компанията иска да провери възможностите за реализиране на моделни проекти…
Нямаме идея точно какво имат предвид под моделни проекти, но темата с “мръсните” и неекологични неща около електромобилите ни интересува.
Кобалтът е ключов компонент при производството на електромобили и се съдържа в големи количества във високоволтовите батерии на електромобилите. В същото време при добива на кобалт нарушенията на екологичните стандарти и човешките права не могат да бъдат изключени напълно, меко казано.
Още преди повече от година и половина BMW Group се ангажира с Responsible Cobalt Initiative (RCI) – съвместно с множество други компании и организации, правителството на Демократична република Конго и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD). Целта на тази инициатива е повишаването на прозрачността и управлението, както и реализирането на съвместни мерки при справянето със социалните и екологични рискове във веригата за доставки на кобалт.
В добавка, до края на годината BMW обяви, че ще повиши прозрачността в собствената си верига за доставка на кобалт. За тази цел информацията за пещите за топене и страните на произход на суровината ще бъде направена публично достояние, въпреки че те не са директни доставчици на BMW.
Освен това в момента компанията проверява доколко е възможно устойчиво подобряване на социалната и екологичната ситуация в мините за ръчен добив в Демократична република Конго. BMW не добива кобалт, а получава тази суровина индиректно при закупуването на акумулаторни клетки. Въпреки това компанията осъзнава, че при увеличаващото се търсене на електромобили ще трябва да бъде поета отговорност и по отношение на добива на важните суровини като кобалт.
Въз основа на последните си данни BMW предполага, че първите стъпки за проучване на моделен проект ще могат да бъдат направени едновременно с публикуването на списък с пещите за топене и страни на произход още през декември 2017 г.
Темата е изключително важна, заради тежките условия на труд и силното замърсяване влияещо значително на здравето в Конго. Тези неща трябва да се обявяват пред обществото и да се взимат сериозни мерки за подобряване на условията. Опитваме се да намалим замърсяването на въздуха чрез електромобилите, но в същото време трябва да се полагат максимални усилия при тяхното производство да има минимални замърсявания.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply