Как работи ЕКО ПРО режимът на BMW i3

bmw_i3_eco_pro_rezhim

Как работи ЕКО ПРО режимът на BMW i3

bmw_i3_eco_pro_rezhim
В този блог: BMW i3 е супер динамична кола, но с пробег от около 130 км икономичният режим на каране може да ти е много полезен.

Имаме първо видео кръгче с BMW i3, направено в Болоня от нашия приятел Емо и докато нагласяме клипчето и изчакваме още някои детайли, решихме да направим един блог за еко режимите на i3, че ни стана интересно как работят след отзива на Емо за колата. Според него, ECO PRO режимът не спъва колата откъм мощност, а просто “разтегля” ускорението. Ограничения обаче има, а в “плюсовия” вариант, макар и да не му отива на името – сериозни…

Какво е ECO PRO и ECO PRO+

Това са режими за по-икономично шофиране на BMW i3. За да е по-ефикасно шофирането, в тези режими ускорението е по-умерено, максималната скорост е ограничена и работата на различни системи, като климатичната, е допълнително оптимизирана. В режим ECO PRO+ някои от функциите дори се деактивират (като отоплението на седалките). В допълнение на централния екран може да излизат инструкции, които да ти помагат да шофираш по-ефикасно. Ето точните параметри на двата режима:

ECO PRO

  • Намалена мощност и продължителност на отоплението на външните огледала, задния прозорец, купето и седалките;
  • Намалена мощност на климатичната система;
  • Ограничаване на скоростта до максимален диапазон от 90 км/ч до 130 км/ч (може да се настройва). Дори в този режим при нужда чрез силно натискане на педала за ускорение скоростта може да бъде увеличена над максимално зададената.

ECO PRO+

В допълнение, при избиране на ECO PRO+ режим има следните ограничения:

  • Деактивиране на климатичната система;
  • Деактивиране на отоплението на седалките;
  • Ограничаване на скоростта до максимум 90 км/ч. Отново, в специални ситуации скоростта може да бъде увеличена над максимално зададената чрез силно натискане на педала за ускорение.

Тези неща преди да ги опиташ е трудно да разбереш как се държи колата. За щастие нашият приятел Емо, който направи едно кръгче с BMW i3 в Болоня в началото на май 2014, сподели лични впечатления от ECO PRO режима.

Според Емо, еко режимът не спъва колата. Като цяло ходът на педала за ускорение на i3 е дълъг и в еко режим ускорение като че се “разтегля” допълнително – трябва да натискаш педала повече, за да ускоряваш, но самото ускорение остава динамично. Както и при други електромобили, и инженерите на BMW са добавили известен контрол на мощността при потегляне от място, за да се избегне превъртането на гуми или лесната загуба на контрол. Секунда след тръгването пълната мощност вече се усеща осезаемо, добавя Емо.

Ако си фен на екстрите, значи ECO PRO+ карането едва ли ще ти е по вкуса, с това орязване на допълнителните благинки. При пробег от средно 130 км обаче често може да е полезно да икономисаш някой и друг електрон, особено в града, където повече от 90 км/ч не ти трябват особено (а не са и разрешени), а ускорението почти не се променя.

С тези ограничения може би е трябвало да го нарекат ECO PRO–, че с него i3 се доближава малко повече до далеч по-простичкия Renault Twizy, който няма никакви екстри и развива до макс. 85-90 км/ч :).

Като видяхме колко се е пристрастил след само едно i3 кръгче обаче Емо, иди карай това чудо икономично. Но важното е да ти доставя удоволствие, пък ти ще си прецениш как да го караш – пожелаваме ти го! 

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *