BMW i3 или колко далеч е 2014-та?
Автосалонът във Франкфурт, който приключи в края на септември беше арена на много електромобилни дебюти. И то какви само. Щандът на BMW например беше ‘обладан’ от официално представените електрически концепции i3 и i8, които обаче ще можем да караме след не по-малко от две години. Някои хора ще имат възможността да се качат на тестовите ActiveE ‘единици’, които BMW пуска в момента в САЩ, за да продължи да събира ценна информация от модела, чиято технология на задвижване ще се усъвършенства преди вграждане в производствената версия на i3. Всичко това започва сега, но с прогнозен старт на продабите на BMW i 2014 не по-рано от 2013-та електромобилните BMW мераци на мнозина ще трябва да почакат.
BMW обаче няма да чака и го показва с тестовата ActiveE серия и дори започна да пуска по някоя и друга капка информация в технологично отношение за i3 2014…
Consumer Reports е причината да едно ново проясняване на i3 картинката, след среща с мениджъри от BMW на събитие в Ню Йорк тази седмица. Съвсем разбираемо, когато темата на разговора се насочила към опционалния двигател за удължаване на пробега на BMW i3, главният инженер на компанията Ули Кранц нямал особено желание да изпада в подробности, но когато Ерик Евартс от Consumer Reports предположил, че двигател от мотоциклет би бил най-подходящ за идеята, Кранц не издал нищо с думи.
А с реакцията си.
“Очите му засияха, когато чу предположението, че мотоциклетен двигател може да е най-подходящ за такава кола”, пише Евартс. И предвид предишни изявления на BMW, двигателят за удължава на пробега на i-REX вероятно ще е малък бензинов мотор, като че ли в картинката най-добре се вписва преработен двигател от популярния G650GS мотоциклет.
Още по-интересна е обаче целта на BMW да произвежда кола, която може да се рециклира на 100%, включително части като електромотора и батерията, таблото или пък седалките. За да постигне това BMW смята да използва естествено растящи влакна за производството на седалките, вместо традиционно получените чрез преработка на горива пластмаси. Това е и една от насоките, с които BMW се надява да ‘повдигне’ луксозния статус на бъдещите си модели.
По отношение на батерията пък, Кранц е потвърдил, че тя ще се състои от призматични батерийни литиево-йонни модули, произведени от Bosch и Samsung. С общо 32 кВтч капацитет, комплектът ще тежи около 250 кг, теглото, спестено с изработването на шасито на i3 от алуминий и карбонови влакна, вместо от стомана, което би следвало да направи BMW i3 една от най-леките електрически коли на пазара, предвид големия комплект батерии, чийто капацитет BMW се надява да е достатъчен за обявения 160 км пробег.
Не е най-големия технически бюлетин за електрическа кола, която очакваме на пазара, но е известно количество насочваща информация, предвид планираните за след две години продажби.
Leave a Reply