BMW i3 остава без наследник
В интервю за Financial Times търговският директор на BMW Питер Нота казва, че компанията няма планове да продължи електрическия i3 и вместо това ще се фокусира върху електромобилни разработки за другите си модели.
Според Нота, целта на BMW е да направи електромобилността по-масова, с ускоряване на плановете си (заради затягащите се изисквания за емисиите), така че до 2023 г. да изкара на пазара поетапно 13 изцяло електрически модела.
Това го разбираме като спиране на екстравагантния модел и пускане на електро версиите на познатите масови модели.
В центъра на новото е-портфолио на компанията е iNext концепцията, обявена за 2021 г. За същата година е планиран и i4, модел в класа на трета серия, но с модифицирано купе.
След това, от 2023 г. трябва да дойде i5, базиран на пета серия, както и iX5 стъпващ на X5 линията. Тогава се очаква да бъде показан и i7 (вътрешно кодово име G70).
BMW i3 е противоречива, но емблематична кола, която на шестата година от своя дебют продължава да се продава много добре. По нашите наблюдения това е и един от най-купуваните втора ръка електромобили в България. От 2013 г. насам са продадени над 150,000 i3 коли и продажбите продължават, но не се знае докога.
С най-новата 42.2 кВтч батерия i3 предлага доста по-адекватен пробег от първите версии, като сега официалният показател е 310 км по WLTP. Реалният пробег е по-скоро в диапазона 250-270 км, тъй като i3 е динамична кола, което често предразполага към неусетно повишаване на разхода на енергия.
Промените в електромобилната програма засягат и другия i-модел, с по-категоричната информация, че производството на i8 плъгин хибрида ще бъде преустановено през април 2020 г. Въпреки това, в момента (и най-вероятно занапред) BMW залага стабилно на плъгин хибридите, с обявянето на все повече модели с това комбинирано задвижване.
С ускореното развитие на батериите смисълът на плъгин хибридите може бързо да започне да зачезва, но за да са сравнимо ефективни електричките, зарядната инфраструктура трябва да никне като гъби след дъжд. В някои държави това вече се случва и промените се виждат ежемесечно. Пазарът се развива супер динамично и в случая с BMW това, което изглежда като забавяне спрямо тенденциите, е идването на i5 чак през 2023 г.
BMW i3 ще е още много дълго с нас, защото всичките тези произведени коли ще се карат още доста години. Ще има не малко хора, които няма да се зарадват на новината, че i3 остава без наследник, но пък ВМW винаги може да ни изненада с нещо не по-малко интересно.
Comments (27)
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Нормално, аз карам БМВ и гледам всякакви други марки ел. автомобили но не и БМВ толкова е грозно това нещо, че не си заслужава даже да се коментира. Много изостанаха с електрификацията БМВ.
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Грозно или пък high-tec и сравнимо с нищо по улиците.
Карбон-композитно купе върху алуминиево шаси, 95% рециклируема, произвеждана в завод, захранван от 100% възобновяема енергия – това е една демонстрация на какво е способна една такава компания, било то и на загуба. И като гледам какво диктува маркетингът, може би десетилетия напред ще си остане единствената масова и достъпна карбонова кола с истинско шаси. Дотогава ще си търкаляме тежките ламаринени консерви с името “самоносеща конструкция”, за която е завинтено окачването, и ще се молим да гният по-бавно в солта и химиите зимата.
Та това BMW със супер малкия радиус на завой (колкото на Smart forfour), отлична видимост над останалите, простор и осветеност в купето, както и задното, което те изстрелва по светофарите, за момента е без аналог сред градските коли на ток.
И да, при нужда ще закара 4 души с куфарите им до летището 😉
[url=”https://pasteboard.co/IyBuHFf.jpg”]click[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]
Зелена светлина за BMW i5 and BMW iX1 electric:
[url=”https://www.bmwblog.com/2019/09/25/report-bmw-i5-and-bmw-ix1-electric-getting-the-green-light/”]Report: BMW i5 and BMW iX1 electric getting the green light[/url]