Колко пробег да очакваш от BMW i3 на магистралата
Естествено е да искаш колата ти да може да те закара навсякъде. Затова е важно да знаеш какви са възможностите на електромобил като BMW i3, особено за изминаване на по-дълги разстояния. Като напасваш стила си на шофиране към данните в този блог, ще можеш да извличаш максимума от своя електромобил…
От самото начало BMW нарече прототипа на i3 – Megacity. Но колата е удобна за пътуване и извън града. За да ти се получава добре това, е добре да намаляваш консумацията на енергия, като включваш само нужните аксесоари, както и да натискаш по-леко десния педал.
Вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро, но сега имаме информация за отношението между скоростта и пробега от блогове на вече сдобили се с електромобила хора.
В един такъв открихме данни от тест, при който колата е била с предварително затоплен интериор и е изминала 20 км преди да започне засичането. То е направено с включен автопилот. Ето сега данните.
Разход и пробег на BMW i3 на магистрала | |||
80 км/ч | 100 км/ч | 120 км/ч | |
Среден разход | 14.8 кВтч | 18.5 кВтч | 22.7 кВтч |
Пробег | 153 км | 123 км | 100 км |
Златната откъм разход скорост от 80 км/ч е бавничка за магистрала, спор няма. При 100 е поносимо бързо – не е 140, но бива дори за магистрала. Просто над 80 км/ч въздушното съпротивление започва да се увеличава значително, а оттам и разхода. BMW i3 компенсира с ефикасни системи и почти изключена регенерация при по-висока скорост, за да използваш максимално инерцията.
Можеш да караш спокойно и със 120 км/ч или повече i3, ако не отиваш чак толкова далеч. За нас това би било пътуване от София до Пазарджик. Максималната скорост на BMW i3 е около 150 км/ч, така че можеш и да си караш с позволените в България 140 км/ч. Пробегът вероятно ще спадне на около 70-80 км, така че имай това предвид.
Ето лесен начин да си смяташ пробега спрямо скоростта и обратно:
От 225 км вадиш скоростта и получаваш грубо пробега. Или вадиш пробега и получаваш идея за скоростта. Това е с плюс минус 5 км или 5 км/ч, в зависимост от пътните и атмосферните условия.
Пример:
- 225 км – 120 км/ч = 105 км пробег;
- 225 км – 120 км = 105 км/ч скорост.
С монтирането на бързи зарядни станции по магистралите ще можеш да си позволиш и по-висока скорост. В нашия пример с пътуването до Пазарджик, ако караме със 120 км/ч и изминем 100 км, при наличие на бърза зарядна ще ни отнеме под 30 минути напълним за още 100 км шофиране със 120 км/ч. Според нас е изключително приемливо, предвид че преди да тръгнем ще заредим за под 2 лева в гаража и ще допълним на магистралата при оператор. И то в невероятно кола!
А може и да се случи нещо друго с това “зареждане при оператор”. На Supercharger мрежата на Tesla Motors всички притежатели на Tesla Model S зареждат безплатно. Миналата седмица изненадващо хора от BMW и Tesla са се срещали да обсъждат популяризиране на електромобилите. Ако BMW се включи в развитието на тази мрежа, така че и баварските електромобили да могат да се зареждат на устройствата на Tesla, може да стане много интересно – или също да се зарежат безплатно, или да е прилично евтино, от сорта на 5-10 лв за пълно зареждане.
Засега остава да се съобразяваш с пробега на BMW i3 на магистралата според стойностите в горната табличка, като знаеш, че предстоят подобрения. Очаквай ги, мисли за тях, и те ще дойдат при теб :).
Данните за пробега намерихме в bmwi3owner.com
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (54)
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.
Как да разбирам “вече сме се настроили да получим нашия BMW i3 скоро”?!? Поръчали сте си? Май сте пропуснали да се похвалите!:)
Мисловно да, но това е абсолютно достатъчно. Ще дойде ;).
Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.
[QUOTE=7more3:1029]Дано скоро да започнат продажбите им, иначе рекламите по нашенските телевизии на i8 и i3 са няпълно безмислени.[/QUOTE]
Не съм засичал реклама на i3 и i8 по телевизията у нас. Ако има кажи по кои телевизии. Иначе продажбите засега нямаме инфо да се задават у нас. За 2015-та още нямаме инфо.
Супер нечестно е така рязко да ти спада пробега с високата скорост. Макар да е логично, при ДВГтата сме свикнали да спада разхода на магистрала, освен ако не караш наистина бързо 🙂 Просто несъзнателно пропускам факта че ДВГто просто си харчи много, а при по-висока скорост просто КПДто се увеличава. Според мене трябва един електромобил да може да измине едно 300-400км с висока скорост, за да е конкурентно способен, оттам трябват ни големи батерии, бързи зарядни и технология да заредим бързо едното с другото. От друга страна, ако изминава 300-400км по магистрала, в града ще минава сигурно поне 700, което значи, че ще зареждаш мнооого рядко 🙂 Ако не се разреди батерията сама през това време 🙂
Колега, нещо имаш грешка.
Не съществува автомобил, който да харчи по-малко по магистрала със 120, от колкото извънградско с 90. Няма такъв. Това са градски легенди.
Всичко е проста физика.
Амперата минава 60 км със 120 км/ч, срещу над 80 км с 85 км/ч. Това е около 30% разлика.
Един икономичен стар Пасат 1.9 ТДИ харчи 4 с 90 км/ч и малко над 5 със 120 .. разликата пак е 30%.
Само, че при ДВГ автомобил човек не се замисля много дали ще мине 500 или 600 км с един резервоар, докато при малкия пробег на ел. автомобилите, си личи повече.
Нещата тук опират просто до капацитет на батериите. Аз лично мисля, че ще има значителен пробив там в близките 5-6 години.