BMW i3 тунинг – естествено, въпрос на кеф е!
След като най-накрая видяхме как точно ще изглежда BMW i3, беше въпрос на (много малко) време да се появят първите “тунинг спекулации”. BMW може и да представя i3 като нова ера – електромобил е, все пак – но фанатичната фен маса на баварската марка е луда на тема тунинг на своите коли. Тази има електромотор вместо двигател! Супер – дори още по-интересно – нека модификациите започнат…
Още като пипнахме за първи път Renault Twizy, веднага хванахме Теди Иванов от A1Eco да провери системата. Екстравагантният електро мъник е оборудван с контролер Sevcon – A1Eco е представител за България. Бърз поглед между зад гумата и, бингоооо, контролерът е с по-голям капацитет – естествено, има ограничение заради батерията. Но шило в торба седи ли, ще го “пипнем” и още как – само да ни падне в ръчичките.
Та, за BMW i3 беше приказката, баварският електромобил ще се продава чак от ноември, но вече има рендери и идеи на тема тунинг. Някой в Bimmerpost форума си е поиграл доста добре с мишката и резултатът се вижда на снимката отгоре. Не компенсира изчезналите стъклени врати, но определено радва окото. Е, в оранжево ни пасва повече, но ще се появят и цветни варианти – тази кола просто моли да се изразяваш чрез нея .
Засега е ясно (BMW потвърди), че на i3 няма да има M буква. То някак и не си пасва – няма ли да е по-гот за електромобилите да си има някакво нова специална серия, например ЕМ (от ЕлектоМобили). М или друга буква, извън всякакво съмнение е, че електромобилите на BMW ще бъдат подложени на тунинг при първа възможност. Най-вероятно и самата компания ще предлага тунинг части и аксесоари.
В BMW със сигурност са наясно, че феновете на марката все още са твърде далеч от еко мотива – нулеви емисии, природосъобразност, тези неща… Ентусиазмът без съмнение се върти около новата електро тръпка, защото карането на BMW определено се свързва с тази дума. Нямаме против електромобилите да станат популярни по този начин – и така ще стане – заради тръпката от карането. Пък на всички ще ни е по-гот, че колите наоколо са тихи, чисти и забавни.
Ако BMW не реагира бързо с i3 Sport версия, тунинг компании бол и едва ли ще се бавят с първите i3 модификации. Че е електромобил въобще не означава, че ще има само оптичен тунинг или модификации в окачване, спирачки и интериор. Жаждата за повече коне и по-малко секунди е твърде силна – спец да прати повече мощност към колелата ще се намери. При i3спокойно може да се постигнат 6 сек. при ускорението от 0-100 км/ч, при това само със софтуерни закачки.
То ще е за сметка на пробега и при 150-160 км да жертваш 20-30 не е малко. Но като ще го даваш спортно това едва ли ще те интересува. Натискаш десния педал и след секунда очите ти са в страничното огледало, а усмивката ти вече е до ушите.
Екото си е там, разбира се, просто емоцията ни владее повече. С времето еко чувството ни ще става все по-силно и все по-вградено. ЕКО и ТУНИНГ – Не е ли супер комбинация!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply