Вторият живот на една BMW i3 батерия

reciklirane_bmw_i3_i8_baterii

Вторият живот на една BMW i3 батерия

reciklirane_bmw_i3_i8_baterii
В този блог: BMW стартира програма за рециклиране и повторно използване на електромобилни батерии.

Батериите на BMW i3 (произведени от Samsung) може да издържат много – 20 години според топ експерта от бранша Свен Бауер – но няма да са вечни и един ден или ще бъдат рециклирани и ще се използват като резервни модули за допълнително захранване, за което BMW стартира съвместна програма с Bosch и Vattenfall

С годините капацитетът на батериите постепенно спада. След осмата, например, може да са вече на 80% от първоначалния си капацитет. Това не означава, че трябва да се изхвърлят – просто вече не дават очаквания пробег в електромобила и затова ги рециклират например за използване като резервно захранване.

Затова BMW се обединява с Bosch и Vattenfall по нова програма за използване на електромобилни батерии след демонтирането им от електромобили. Наречен Second life Batteries Alliance, целта на проекта е батериите използвани в Active E тестовите електромобили на BMW, както и тези от BMW i3 и BMW i8, да бъдат рециклирани, вместо изпратени за скрап след изваждането им от колите.

Крайната цел на програмата е рециклираните батерии да се използват в проекти за стабилизиране на не свързани с мрежата инсталации по света, но засега с първите се прави масивна система свързана с електро мрежата в Хамбург.

shema_reciklirane_bmw_baterii

Такава свързана с мрежата система има за цел да помага за контролиране на стресови натоварвания върху мрежата чрез съхраняване на енергия в периоди с ниско потребление, която да се използва по-късно в пикови часове.

В това съоръжение са предвидени над 100 батерии от BMW електро коли, разработено е и се управлява от Bosch, а оперативната част е от Vattenfall. Общият му капацитет е около 2 мегаватчаса, с пикова възможност за отдаване на 2 мегавата.

BMW не е първият авто производител, който се ангажира с рециклиране на батерии. Nissan и Tesla вече имат свои програми и с увеличаване броя на електромобилите и тяхното стареене, все повече батерии ще отиват на “втора работа” след края на своя живот в електромобилите. Така ще си помагаме за стабилизиране на мрежата, а даваме и добър отговор на въпроса “Какво се случва с батерията след подмяна”, който хора притеснени от замърсявания задават.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (9)

  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    напълно логично и естествено!
    в момента има огромен брой UPS системи, които ползват специфични батерии(подобни на автомобилните), и е нормално да използват рециклирани автомобилни. 🙂
    рециклирани части се използват постоянно,
    а за хейтърите поводи ще се намерят …

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *