BMW iX3 SUV с 400 км пробег идва през 2020 г.
В този блог: Първи поглед върху електрическата версия на BMW X3.
Както стана ясно миналата седмица от BMW се готвеха да покажат новият си SUV електромобил на автомобилното изложение в Пекин и днес той лъсна официално пред публика за пръв път…
Електрическият iX3 SUV е първия електромобил на марката след пускането на i3 през 2013 (ако не броим електрическата версия на Mini, която ще го изпревари със стъпването на пътя с една година) и ще бъде електрическа версия на последния модел на X3.
iX3 е планиран за влизане в производство през 2020 г., но то няма да започне в родна Германия, а вместо това ще стартира в Китай съвместно с BMWBrilliance (компанията, която BMW създаде заедно с местен партньор).
Колата ще бъде оборудвана с пето поколение eDrive задвижваща система, която BMW описва по следния начин:
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
В цифри това се изразява в мощност от 200 кВт/270 к.с и възможен пробег от 400 км с едно зареждане осигурен от високоволтова батерия с капацитет от 70 кВтч, която може да се зарежда с мощност до 150 кВт. 400 км с тази капацитет ot 70 кВтч и за такъв клас SUV ни звучат леко оптимистично и по-скоро очакваме до около 350 км, освен ако не бъдат реализирани допълнителни подобрения в технологии за следващите две години, което от своя страна е напълно възможно.
Колата определено не се различава много от X3 като изключим някои дребни акценти, които се свързват с “i” марката и това може би е по-правилният избор за начало вместо пускането на футуристично изглеждащи версии на първите нови електромобили на марката, които се различават адски много от сегашното им поколение автомобили. Това беше направено с i3 и вероятно в BMW са решили да дръпнат ръчната на екстравагантните изпълнения.
Тъй като това ще бъде електрическа версия на съществуващ модел, BMW ще трябва да внимава с цената, защото хората ще правят директно сравнение и надали биха имали успех с продажбите ако цената на iX3 е значително по-висока от тази на X3.
Засега не е обявена цена за iX3, но дизеловият му предшественик се продава за около 35-40,000 евро, така че надали би имало резон електрическата версия да струва повече от 50,000 евро.
Цената ще зависи и от това какви планове имат за масово производство, но с тази батерия би трябвало да се постигне разумна и конкурентна на X3 цена.
Eто и няколко снимки на модела от официалното представяне днес.
Comments (9)
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.
“Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с изключително компактния си дизайн. Електромоторът, трансмисията и силовата електроника са групирани в един компонент, което ги прави много по-лесни за интегриране в различните архитектури на други модели. Освен това тяхната модулна конструкция позволява да бъдат адаптирани към различните нива на производителност и наличното място във всяка кола.”
ТОВА НЕ Е “ИНОВАЦИЯ” С КОЯТО ДА СЕ ПОХВАЛИШ? ПРЕДИ 5 ГОДИНИ Е НАПРАВЕНО ОТ ТЕСЛА, /КОИТО ДАЖЕ СИ ОТКРИХА ПАТЕНТИТЕ/. ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С НЕЩО ДРУГО. ТОВА ВСЕ ПАК Е BMW, А НЕ НЯКОЙ КИТАЙСКИ СТАРТЪП.
И ЗА МОДЕЛ 2020 Г. 400 КМ СА ДОСТА СКРОМНО ПОСТИЖЕНИЕ.