BMW представи новия електрически MINI Cooper SE
Електро минито използва технологии от BMW i3, но клетките в батерията не са от LG Chem, а от китайския производител CATL.
Нетипично за установен автопроизводител, виждаме чисто електромобилно решение в иначе конвенционален модел – отпред MINI Cooper SE е гладък и няма имитация на радиаторна решетка с ненужни отвори. Така изглеждаше концептуалният вариант на модела и е добре да видим, че визията е запазена.
Като цяло Cooper SE се отличава от конвенционалния само по няколко детайла – огледалата, новите джанти, гладкият панел на мястото на радиаторната решетка и акцентите (на снимките в зелено-жълто).
Най-вероятно за да не е в пряка конкуренция с BMW i3, Cooper SE получава предишната най-голяма батерия на i3, с капацитет 32.6 кВтч. Разликата, както стана дума, е в това, че клетките за Cooper SE са от CATL. За сравнение, понастоящем най-голямата батерия на i3 е с капацитет 42.2 кВтч.
Ето основните технически данни на MINI Cooper SE:
- Батерия: 32.6 кВтч
- Електромотор: 125 кВт (като на BMW i3S)
- Пробег: 235-270 км (WLTP)
- Разход: 13.2 – 15.0 кВтч.
При MINI Cooper SE, предвид архитектурата на купето, електромоторът е разположен отпред. Модулите на батерията са с Т-образна форма, разположени между предните и под задната седалка.
В багажника няма промяна спрямо конвенционалния модел – обемът е 211 до 731 литра. Купето обаче е повдигнато с 18мм, за да има достатъчно разстояние между пода на батерията и пътя. Cooper SE е лек за електромобил с тегло 1,365 кг, но е по-тежък със 145 кг от MINI Cooper S с автоматична трансмисия.
Електро версията на MINI ще се произвежда от ноември в завода на компанията в Оксфорд и за да е по-лесно на работниците на поточната линия, на която се сглобяват и ДВГ версиите, разликите са незначителни. Дори контактът за зареждане е на мястото на капачаката за резервоара – над задното дясно колело. Ето вариантите за зареждане на MINI Cooper SE:
- DC: до 50 кВт 9 35 минути до 80%)
- AC: 11 кВт трифазно (2.5 часа до 80% и 3.5 часа до 100%)
Рекуперацията не е като на BMW i3, където степените се сменят автоматично в различните режими на шофиране. При MINI Cooper SE нивата на рекуперация са две – силна и слаба рекуперация – и се избират от превключвател отляво на старт/стоп бутона. При всяко ново стартиране на колата по подразбиране се включва по-силното ниво на рекуперация.
В стандартното оборудване на електро минито влизат навигация, LED фарове и термо помпа.
С този нов електро модел и идващите по това време и също през 2020 г. Opel Corsa-E, Peugeot e-208, DS 3 Crossback E-TENSE, както и обновеният Renault ZOE, конкуренцията при компактните електромобили започва да се засилва и това пазарът да се раздвижва. Ще има все по-голям избор, а междувременно трябва да расте и зарядната инфраструктура.
Leave a Reply