Партньорство между BMW и Tesla – няма такова нещо

bmw_otricha_za_partniorstvo_s_tesla

Партньорство между BMW и Tesla – няма такова нещо

bmw_otricha_za_partniorstvo_s_tesla
В този блог: BMW обвини Мъск в търсене на PR ефект.

Когато в интервю за Der Spiegel в края на ноември Елон Мъск каза, че карбоновите панели са “интересни за нашия отдел по разработка на купета” и “сравнително икономически ефективни”, много хора (и медии) преведоха тези и другит негови думи като заформящо се партньорство между BMW и Tesla

То, появиха се предположения (наречени иначе слухове), би било двупосочно: BMW предоставя карбонови елементи, а Tesla зарядни решения.

Но не. Германската компания много бързо и до известна степен нервно разсея тези твърдения, обвинявайки Мъск в търсене на PR ефект.

В същото време говорителят на Tesla Лиз Джарвис-Шийн уточни нещата от гледната точка на компанията, за която работи. Ето нейните думи от 2 декември (изпратени на нашите приятели от Transportevolved): 

“Историята е пределно ясна. Der Spiegel зададе на Елон въпрос, на който той отговори честно и откровено и репортерите записаха отговора. Всичко извън отбелязаното от Елон е спекулация и съжалявам, че трябва да го кажа, но репортажите не отразяват истинския характер на събитията. Чудесно за заглавия, лошо за истината. Елон не само не е споменавал партньорство с BMW, а в добавка ние се опитвахме да отхвърлим всякакви такива слухове в момента, в който те се появиха. Елон уважава BMW като компания и сме имали неформални разговори за много неща, но той никога не е казвал, че има партньорство или сериозни дискусии.”

  Лиз Джарвис-Шийн, говорител на Tesla

След интервюто се зачудихме дали Model X ни се уредил с карбон от BMW. Това, че по думите на Елон инженерите и дизайнерите на Tesla намират технологията за много интересна ни даде повод да си представим такова потенциално развитие.

BMW отрича всякакви съвместни дейности, включително че би подкрепила идеята за фабрика за батерии на Мъск в Германия. Баварците не смятат да си купуват акции в Tesla, въпреки спекулацията, че това е добра възможност сега след като Daimler и Toyota продадоха своите.

Но нещата не спират дотук. BMW дори обвини Мъск в търсене на PR ефект със загатването за потенциално сътрудничество с баварската компания. Но някой да е виждал някога Елон Мъск да се занимава с неща като PR и реклама?

Има обаче едно нещо, което остана не отречено и то е връзката с нашия предишен блог по темата. От BMW не идва сигнал, че компанията ще откаже парите на Tesla, ако американците решат да си купуват карбонови панели или технологии. Добавката е, че това трябва да се разглежда като нещо, което би се случило по същия начин с всеки друг автопроизводител.

BMW и Tesla може и да са поели сериозно в електромобилна посока, но е ясно, че имат различни ценности. Другото ясно е, че сега може и да не изглеждат директни конкуренти, но след две години, когато на пазара се очаква Tesla Model 3 и BMW електромобил с поне два пъти повече пробег от този на i3, нещата със сигурност ще се променят.

С времето най-вероятно ще видим размяна на подобрения. BMW ще постигне по-голям пробег, а Tesla може да намали теглото на своите модели (чрез карбонови панели например) и така да повиши допълнително тяхната ефикасност.

Два ефекта, които според нас идват като последствия от тези събития са смяната на човека начело на i-направлението в щатите и липсата на социална активност от страна на Елон в последната седмица. Каквито и да са причините, тази история предизвика много обществен отзвук и това може да е само добро за популяризиране на електромобилите.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *