BMW i3 вече на пазара в Европа. В България… някой друг път

bmw-i3-start-prodazhbi-13-noemvri-2013

BMW i3 вече на пазара в Европа. В България… някой друг път

bmw-i3-start-prodazhbi-13-noemvri-2013

BMW i3 вече в продажба в почти цяла Европа – Снимка: BMW
В този блог: От 16 ноемви 2013 г., след години рекламиране и тестване, стартираха продажбите на BMW i3.

Уникалното в BMW i3, освен че има електромотор, вместо ДВГ? Ще го съберем в една дума – карбон. Базовата цена на това различно в много отношения BMW е €34,950, а вариантът с малък бензинов двигател за удължаване на пробега стартира от €39,450…

Карбонът не е единствената разлика. Въпреки че дори панелите по купето са от въглеродни влакна. Една от най-големите промени, която ни е много интересно как пристрастните BMW фенове ще възприемат, е арматурното табло. То се състои всичко на всичко от малък хоризонтално разположен екран. А това е рязка промяна спрямо използваните с десетилетия кръгли уреди.

bmw-i3-lifedrive

Има и още нещо, с което електрическото BMW ще шокира привържениците на марката – на старта е по-бързо дори от M3. Засега за пъргавината на i3 можем да съдим само от оскъдното количество клипове из мрежата. Ускорението от 0-100 км/ч за малко над 7 секунди си звучи много добре, но феноменалното при електромобилите е ускорението от 0-50 км/ч. BMW i3 достига тази скорост за 3.5 сек. За сравнение Tesla Model S 85 Performance ги прави за около 2 сек., а Nissan LEAF за 3.7 сек.)

В един тест наскоро видяхме да определят i3 като много по-динамичен електромобил от Nissan LEAF. Но как, като началното им ускорение е идентично? Разликата е в диапазона 50-100 км/ч. На i3 са нужни близо 3-4 секунди по-малко (зависи от шофьора), за да ускори до 100 км/ч.

bmw-i3-otstraniBMW i3 с отворени врати и пътници – Снимка: stamfordadvocate.com

Има и още нестандартни неща. Виж вратите, няма такова BMW, нали? Отварят се една срещу друга и между тях няма колонка. Като го гледаш отстрани прилича малко на стар американски хардтоп седан с половин колонка и без конзола между предните седалки. А това отваря много място, особено в такава сравнително малка кола.

И ето го вече на пазара, макар от Унгария “надолу” да сме извън списъка (с изключение на Гърция и Турция). Явно се смята, че балканските пазари не оправдават инвестицията…

Така или иначе сега можеш да си купиш или поне резервираш i3, че на склад отначало едва ли ще има. Електрическата кола на BMW най-накрая стигна до пазара и само може да пожелаем добра реализация. При първа възможност ще направим и подробен тест, за да разкажем личните се впечатления от тази променяща много неща (най-малкото в самата BMW) кола.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *