На батерията на моето електрическо фиатче пише… Bosch!
Помните ли онзи хубав стар надпис “Made in West Germany”? Е, вече го няма, но пък и вариантът без West, ни “успокоява” по същия начин, нали?
Можем да им го признаем чистосърдечно – германците са постигнали този статус на икона в качеството, на който всички се осланяме, и автомобилният свят не прави изключение. От Германия идват водещи световни марки и в производството на коли, и на части за тях. Е, производството и качеството може и да не са каквито бяха, но имена като Bosch са и винаги ще бъдат сред най-големите в бранша. Особено в германските коли, но далеч не само, на много компоненти може да се види надпис Bosch и е пределно ясно, че топ производителят на резервни части няма да гледа отстрани развитието на електромобилния сегмент. Е, както вече се оказва, естествено, нещата седят по точно обратния начин…
Bosch произвежда електромотори. О, колко малко изненада има в този факт. Но батерии? И това не е ново – дето се вика всяка пета (примерно) кола сигурно е с акумулатор Bosch. Все пак има нещо, което демонстрира новата посока в Bosch и това е реорганизирането на нейния бизнес с литиево-йонни батерии. За това реорганизиране вече има и съответното административно одобрение и в резултат, бившите SB LiMotive Germany GmbH в Щутгарт и Cobasys LLC в Орион, Мичиган, ще бъдат обединени в новото предприятие на име Robert Bosch Battery Systems. А, това определено ни звучи като много силна заявка за навлизане в сферата на електромобилните батерии.
За доставчик на батерийни клетки Bosch избира Samsung SDI, но за повече гъвкавост компанията ще използва клетки и на други производители. И, в Bosch са бързи, та хайде и ние набързо да поясним заглавието: на скорошния автосалон в Лос Анджелис видяхме (ок, само на снимки…) един красив крещящо оранжев електрически FIAT 500e, който, да му се не види, ще се продава само в щатите от 2013-та, но идеята е, че това е първата изцяло електрическа кола с батерия Bosch!
След като изплюхме камъчето, ще споделим още, че Bosch вече се концентрира като цяло върху специфична система за управление на батерии и съответния капацитет за съхранение на енергия в коли, което включва всички аспекти на механично и електронно интегриране. И за да не е (електро) фиатчето само – електрическият smart е с управление на батерията от Bosch. ОК, само управление, не цялата батерия, но все пак…
Големите компании определено разполагат с повече и по-достоверна информация. В Bosch, например, смятат, че търсенето на електромобили и зареждаеми хибриди ще се увеличи силно след 2020 г. По тази причина компанията се позиционира на пазара сега, за да може в следващите няколко години да се подготви за интензивна разработка и производство на по-ефикасни литиево-йонни (или други типове) батерии и системи.
А, чудесно, но пък японците са вече там. Ето че Tesla Model S, със своята батерия, съставена от хиляди Panasonic клетки за лаптоп батерии за малко да измине 700 км с едно зареждане. През 2012-та! Затова Bosch действа сериозно и ускорено по въпроса и се кооперира със спецове от бранша, за да навлезе стабилно в разработката на високопроизводителни клетки за батерии в Германия, с изграждане на специализирана мрежа за доставки, насочена към електрическата мобилност и стационарни устройства за съхранение на енергия. Защото, приятели, времето на негово величество резервоара отминава, колкото и да забавяме това отминаване.
Ако това твърдение изглежда голо, ето една подкрепа: годишно Bosch Group инвестира €400 милиона в електрическа мобилност и вече има над 1,100 свои служители, работещи в направлението, с около 500 занимаващи се специално с батерии. Мда, с времето вероятно ще виждаме надпис Bosch на все повече електромобилни батерии. И ако този надпис ви вдъхва допълнително доверие, значи ето още един плюс за електромобилите .
[От: Green Car Congress]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че е полезно, ефективно, практично и качествено.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply