Изключително неравномерно разпределение на зарядните станции в Европа
Продажбите на електрически превозни средства в Европа се увеличават все повече, но зарядната инфраструктура изостава доста.
Нов доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) показва, че въпреки силния растеж, наличната инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства в ЕС все още е далеч от нужното ниво и остава неравномерно разпределена между държавите-членки.
Тази седмица ACEA публикува второто издание на „Making the Transition to Zero-Emission Mobility“ годишно проучване, което проследява напредъка по отношение на зарядната инфраструктура и субсидиите, необходими за насърчаване на навлизането на пазара на алтернативно задвижвани автомобили.
Този нов доклад показва, че продажбите на електромобили в ЕС са се увеличили със 110% през последните три години.
През същия период обаче броят на зарядните станции нараства само с 58% (до под 200,000) – което показва, че инвестициите в инфраструктурата не са в крак с увеличаващите се все повече продажби на електрически превозни средства.
Според анализа на ACEA, само 1 от 7 зарядни станции в ЕС е за бързо зареждане. На територията на цяла Европа има едва 28,586 DC станции, докато тези с мощност под 22 кВт са 171 239.
Освен това не малко от тези 170,000+ станции, които са включени в статистиката на ЕС, реално са контакти с ниска мощност, което е далеч от зареждане с приемлива скорост.
Друга ключова констатация от доклада на ACEA е, че съществуващата инфраструктура остава силно неравномерно разпределена в целия ЕС.
Четири държави, покриващи 27% от общата площ на региона – Холандия, Германия, Франция и Обединеното кралство са дом на 75% от всички зарядни станции в Европа.
В Холандия например, има над 1,000 пъти повече зарядни станции, отколкото в Кипър, която е с най-слабата зарядна инфраструктура състояща се от едва 38 станции.
Поне на този етап, обаче, подобно неравномерно разпределение на зарядните станции е неизбежно предвид все още високите цени на електромобилите.
Много е важно наистина да се увеличат зарядните станции в следващите 2-3 години, защото ако това не започне да се случва, развитието на електрическа мобилност неминуемо ще се забави.
Никой не иска да чака по цял час, особено на магистралата, за да си зареди колата или дори повече, ако опашки по и без това малкото зарядни станции.
Дори в Норвегия където има адски много електромобили също няма достатъчно развита инфраструктура и на определени места често се налага да чакаш, за да си заредиш колата.
Субсидиите не са особено добър начин да се стимулира растежа на продажбите, въпреки че без тях резултатите от последните две години вероятно нямаше да са точно такива каквито са. Проблемът на субсидиите е, че когато ги има помагат, но от опит в някои държави знаем, че при спиране на субсидиите продажбите се сриват отново.
Технологиите напредват стремглаво обаче и до 2-3 години цените на по-масовите електромобили могат да паднат значително благодарение на новите LFP батерии.
Comments (27)
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Не знам до колко им е релеванта информацията поне спрямо България, защото гледайки PlugShare ми се струва, че у нас има доста повече от 135 зарядни станции. Само Eldrive имат поне 90 локации, почти всички с повече от една станция.
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Да де, ама колко от тези станции са затрупани със Спаркове и са практически недостъпни за лични електромобили? От друга страна колко служебни и хотелски (де факто частни) зарядни станции имаме, които се използват от разни лични коли, но не са включени в тези статистики?
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.
Омешана е доста тази статистика за съжаление и както те самите казват не малка часст станциите са просто контакти.
Иначе станциите вероятно са тотално над 500 с тези на елдрайв и други колеги + нашите. Ние също сме монтирали на редица обекти като хотели и ресторанти и бензиностанции и има около 100 от нашите пръснати по страната.