Още десет минути надолу в бързото зареждане на BMW i3 и Chevy Spark EV
Ставаше и преди, но сега автопроизводителите са доста по-отворени към сътрудничества. В едно такова сега, след няколко дена тестове, инженери от General Motors и BMW се убедили, че DC “Combo” станциите за бързо зареждане от няколко доставчици ще позволяват бързо зареждане на електромобили до 80% от капацитета на батерията за около 20 минути.
Chevrolet Spark EV и BMW i3 са първите електромобили, които ще бъдат съвместими с новия индустриален стандарт за бързо зареждане на {tooltip}SAE{end-link}Society of Automotive Engineers{end-tooltip}. Самите производители на автомобили и оборудване коментират, че това е безпрецедентно сътрудничество, в което освен двата авто концерна участват още ABB, Aker Wade, Eaton и IES.
Досега новият SAE комбо заряден конектор са възприели GM Ford, Chrysler, BMW, Daimler, Volkswagen, Audi и Porsche– доста солидна подкрепа по пътя към стандартизиране на бързите зареждане за електромобили.
Естествено за BMW и GM е много важно да одобрят определен тип, заради пазарната реализация на Spark EV и BMW i3 (второто на 16 ноември в Европа).
За технологията
Новият AC и DC (комбо) заряден конектор определено ще улесни бързото зареждане на електромобили. Това е така, защото ще използваме само един конектор и за бавно, и за бързо зареждане. И ако под бързо досега се разбираше 30 минути за зареждане на 80% от батерията, сега времето спада на малко под 20 минути.
В САЩ ще има станции с новия конектор няколко месеца след пазарния старт на Spark EV. В Европа нещата едва ли ще закъснеят също, така че през 2014 първите собственици на BMW i3 ще могат да зареждат за пробег от 50-100 км за нещо от сорта на 10-15 мин на бърза зарядна станция. Върви добре, ще го подобрят и още .
{youtube}G4ucddGGI8w{/youtube}
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply