Китайският електро Mercedes реално с 250 км пробег
Германско-китайското сдружение BYD Daimler New Technology Co., Ltd. (BDNT) показа новото си електро творение под марката DENZA на провеждащия се в момента Auto China 2014 автосалон. Изглежда обещаващо откъм пробег, но “офертата” за 300 км, с която го представят, му идва малко отгоре, както показват и сметките…
За да добиеш представа, първо ето някои технически данни:
- Мощност (пикова) – 86 кВ (117 кс);
- Мощност (постоянна) – 68 кВ (93 кс);
- Макс. въртящ момент – 290 Нм;
- Макс. скорост – 150 км/ч;
- Батерия – 47.5 кВтч;
- Разход – 17.2 кВтч (по китайския цикъл);
- Пробег – 253 км (пак по китайския цикъл).
Това последното вече е по-реално, защото при 17.2 кВтч на 100 км, за 300 км ти трябва батерия с използваем капацитет 51.6 кВтч. А дори не знаем дали тези 47.5 могат да се използват или реалният капацитет е например 44 кВтч. Но те обичат да преувеличават автопроизводителите, та по-добре да си разчитаме на потребителски отзиви.
Единственото, което не разбираме, е защо го обявяват с пробег до 300 км, като официалният по китайския цикъл за шофиране е 253 км. То и като го сметнеш точно толкова си излиза. Вероятно с “тънко” каране 100% някой ще ги докара и 300, а може и повече.
С пробег от 250 км на нас ни звучи доста прилично, стига да има бързо зареждане. Можеш да си прекосиш спокойно България с едно спиране по средата. Ще трябва да си предвидиш поне 45 мин за спиране, обаче, както се вижда от възможностите за зареждане.
- На обществена зарядна станция (3.3кВ) – около 15 ч. (Ей сега…);
- Домашно стенно зарядно (1.50 кВ) – около 32 ч. (Забрави!);
- ABB домашно стенно зарядно (7 кВ) – около 7 ч. (Това бива, на цена около 2000 лв за устройството);
- ABB домашно стенно зарядно (22 кВ) – под 3 ч. (Става да заредиш през деня и да минеш още 200 км, струва 4500 лв);
- ABB супер зареждане (50 кВ) – по-малко от час.
За да не висиш като прани гащи на някоя зарядна просто си трябват яки мощности, като тези на Supercharger мрежата на Tesla. Обикновено на техните станции мощността е 120 кВ, а на някои места и 135 кВ. На такава станция, ако е тотално изцедена, дензичката ще се напълни за няма и 20 минутки :).
Нищо, че е за китайския пазар, DENZA не е точно евтин. Предлагат се:
- Lifestyle (базова цена около 74 хил. лв) – кожен салон, ESP, ABS, 8″ екран и др.;
- Executive (базова цена около 90 хил. лв) – Ксенонови фарове, навигация и ТВ, Harman-Kardon съраунд аудио и др.
С тези данни се целят баш в Nissan LEAF, който обаче може скоро да получи 40 кВтч батерия. Иначе, няма да я мислим особено тази DENZA, че е само за китайския пазар, но е пример, който се доближава до по-използваем електромобил. Остава само и цената да стане “по-използваема”.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (19)
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..
Този елекромобил видно е само за китайския пазар. С този волан и с голите ламарини покрай вратите няма шанс на европейския пазар. Не и с тази цена. Да не забравяме частично отрицателните мнения на европейски потребители относно салона на Тесла. А това тук е на светлинни години като възприятие, просто оформлението отдалеч му издава китайския в лошия смисъл произход.
Колкото до батерията, зареждането с бързи зарядни е добре, но само ако колата поддържа такова. Иначе остава варианта 29 ч в контакта. Впредвид китайските условия май това ще е основния начин за зареждане.
Гледал съм видео ревюта на BYD и затова коментирах на предния блог, че пробега се постига благодарение на поорязан електромотор.
Англичаните спряха на стръмен планински път и после им отне 1 минута докато тръгнат от място и да вдигнат някаква скорост.
Отделно за тази цена на секундата си взимам още 1 Ампера без да се замисля..