Първи снимки на новия електрически седан от BYD

byd-han-electric-sedan

Първи снимки на новия електрически седан от BYD

byd-han-electric-sedan

BYD слезе от челната позиция по продажби на електромобили през 2019 отстъпвайки на Tesla и ще бъде интересно каква ще стане разликата в цифрите на двете компании през тази година. BYD така или иначе водеше заради това, че отчита и продажби на плъгин хибриди.

Tesla e на прага да пусне в продажба Model Y, но и от BYD имат ново предложение за тази година, чиито първи доставки са планирани за юни.

Днес компанията пусна първи снимки във виртуалното пространство на своя нов седан, който се казва Han, a по-отблизо ще можем да го видим по-късно през април, когато се провежда годишното автомобилно изложение в Пекин.

Чисто електрическата версия ще се предлага с един или два електромотора, а PHEV версията на Han ще комбинира двигател с вътрешно горене и три електромотора.

RWD версията на изцяло електрическия Han ще бъде с 218 к.с мощност докато тази с AWD и два електромотора ще бъде с мощност 268 к.с.

Информацията за колата е повече от оскъдна на този етап, но е даден пробег от 450 км без да се споменава капацитет на батерията и дали този пробег важи и за двете версии. Китайците продължават да обявяват пробег по супер нереалния NEDC и не бихме се учудили в случая също да е така.

За батерията се споменава, че ще бъде от ново поколение и ще бъде направена с литиево-железен фосфат. BYD я нарича Blade Battery и казва, че клетките в нея имат до 50% по-висока енергийна плътност, както и подобрени характеристики за безопасност и дълголетие.

Според BYD тази батерия може да издържи осем години или до изминаването на 1.2 милиона километра и ще намали разходите в собствената им верига за доставки с поне 30%. Над милион километрия в масовия случай означава далеч над осем години, та и тук има малко разминаване.

Доста се говори за тези нови батерии с подобрена ефективност, но по-всичко личи че скоро ще разберем колко точно ефективни са те и какво е бъдещето им.

През 2019 имаше спад в продажбите на електромобили в Китай заради орязването на субсидиите в средата на годината, но през 2020 пазарът трябва отново да регистрира ръст.

Правителството отмени плановете си допълнително да намали субсидиите и с влизането на Tesla на местния пазар тази година би трябвало продажбите на електрички да надминат 1.,5 милиона.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *