Китайски производител на батерии бачка здраво да задмине Гигафабриката на Tesla
В този блог: Едно прашно селище в североизточен Китай приютява бързо растяща фабрика за батерии.
Не изглежда като реален конкурент за гигафабриката на Tesla, но с новите китайски политики за прочистване на въздуха в страната, Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) е на път да се превърне от градски герой в световен играч…
В последната година Китай е утроил производството на литиево-йонни батерии, за да насмогне на темпото на японската Panasonic и южнокорейската LG Chem Ltd както и заради бума в производството на електромобили.
Разширяването на CATL върви с много силни темпове – през октомври компанията е провела втори кръг за набиране на инвестиции и стойността й се е учетворила до $11.5 милиарда.
Според производствения капацитет, в момента тя вече е задминала LG Chem по количество произведени литиево-йонни батерии, като вече гони Panasonic и подкрепяната от Уорън Бъфет BYD Co Ltd.
Ако съдим по следния план, задминаването изглежда гарантирано – до 2020 г. CATL планира да увеличи шесткратно производството на батерии и да достигне капацитет 50 гигаватчаса. Ако това стане и Tesla запази своя план за 35 гигаватчаса, CATL ще излезе на първо място. Трябва да отчетем и това, че през лятото на 2016 г. Елон Мъск каза, че до 2020 г. Tesla може да утрои планирания капацитет и дори да достигне 150 гигават часа (сглобени батерии) годишно.
CATL е основана само преди пет години и ако след 3-4 е на върха в световното производство ще е поредното китайско чудо. Има обаче един важен елемент това да се случи – секторът зависи от правителствени субсидии и като нов все още е доста рисков, доказателство за което са фалити като този на A123 в САЩ.
В момента на страницата на компанията намираме следните батерии:
За електробуси
- 62 кВтч
- 148 кВтч
- 287 кВтч
За електромобили
- 10 кВтч
- 27.6 кВтч
- 44 кВтч
Стационарни
- 50 кВтч
- 100 кВтч
- 150 кВтч
С всичките тези цифри, планове и прогнози изглежда огромно, но маркетинг директорът на CATL Нийл Янг казва друго: “Хората смятат, че сме голяма успешна компания, но нашето усещане е, че сме в рискова ситуация всеки ден. Пазарната среда и технологиите се променят толкова бързо, че ако не следваме тенденциите, можем да фалираме за три месеца.”
Китайското правителство подкрепя електромобилите и това увеличава търсенето на компоненти за тях, но също така прилага нови политики, които може да са в полза на производители като CATL. Една от тях е малките производители да бъдат принуждавани да се консолидират или да фалират.
Миналия месец министерството на индустрията и информационните технологии обяви, че обмисля мярка за увеличаване с 40 пъти на минималните производствени изисквания за батериите до 8 гигават часа.
Само BYD и CATL са над този праг, въпреки че според някои китайски медии Hefei Guoxuan High-Tech Power Energy Co Ltd и Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co Ltd също може да достигнат или задминат това ниво до следващата година.
Дали CATL ще задмине Tesla предстои да видим, но е очевидно, че китайците работят супер здраво да са сред лидерите по производство на батерии за електромобили в световен мащаб.
Източник: Reuters
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
А какво знаем за качеството на тези батерии?
А какво знаем за качеството на тези батерии?
А какво знаем за качеството на тези батерии?
А какво знаем за качеството на тези батерии?
А какво знаем за качеството на тези батерии?
А какво знаем за качеството на тези батерии?
А какво знаем за качеството на тези батерии?
А какво знаем за качеството на тези батерии?
А какво знаем за качеството на тези батерии?