Nissan продава бизнеса си за електрически батерии на GSR Capital
В този блог: Nissan най-накрая намери купувач за бизнес частта свързана с производството на батерии.
Още преди Tesla да заложи на стратегията си за гигафабрика, която да осигурява мащабно производство на батерии за електромобили, Nissan имаше подобен план при стартирането на Automotive Energy Supply Corporation (AESC) през 2007г.
Бизнесът с батериите на Nissan обаче изпитва затруднения и не може да се конкурира достатъчно с други производители и след като повече от година компанията се опитваше да намери купувач, това най-накрая се случи.
От Nissan потвърдиха, че постигнали споразумение с GSR Capital, частен инвестиционен фонд, базиран в Китай. AESC беше съвместна собственост на NEC Corporation, която одобри продажбата и Nissan прие да откупи акциите си, преди да ги прехвърли на GSR по сделката.
Компанията не разкрива стойността на сделката, но по предишни оценки AESC е оценявана на около $1 милиард.
През 2014г. компанията беше сред най-големите производители на батерии отстъпвайки само на Panasonic, но от тогава насам пазарният й дял продължава да спада и от Nissan не криеха, че търсят нов партньор за за бъдещи EV програми.
От скоро се говори, че Nissan вече работи с LG Chem за следващото поколение батерии, а миналата година главният изпълнителен директор Карлос Гон дори отбеляза, че според него те имат най-добрата опция за батерийни клетки за електрически автомобили в момента.
Има две различни стратегии в електрическата автомобилна индустрия, когато става дума за захранване с батерии. Някои производители на инвестират в собствено производство на батерии, за да осигурят обем и да контролират разходите, докато други си партнират със съществуващи доставчици, за да ограничат излагането си на нови подобрения в батерията и да увеличат гъвкавостта.
Що се отнася до AESC, Nissan казва, че компанията ще остане партньор за сегашните програми за електрически автомобили.
Договорът за продажба и покупка обхваща филиала на Nissan за батерии, Automotive Energy Supply Corporation (AESC), както и операции за производство на батерии в Смирна, Тенеси, собственост на Nissan North America Inc. (NNA), и в Sunderland, Англия, собственост на Nissan Motor Производство (Великобритания) ООД (NMUK).
Активите, продадени на GSR, ще включват и част японските фабрики за разработване на батерии и производствени инженерни дейности на Nissan, разположени в Oppama, Atsugi и Zama.
Работниците във всички обекти, обхванати от сделката, включително производствените предприятия в Зама, Съндърланд и Смирна, ще запазят работните си места, а седалището и центровете за развитие на бизнеса ще останат в Япония.
Със сигурност ще бъде интересно да видим какви батерии ще използват в следващото поколение Nissan Leaf 2018, което се очаква да бъде представено следващия месец.
Leave a Reply