Цените на батериите падат по-бързо от очакваното
В този блог: Батериите за електрически автомобили стават все по-достъпни.
Според материал на Ward’s Auto от 7 февруари 2017, цените на електромобилните батерии падат по-бързо от повечето прогнози и до 2020 г. може да слязат под границата от $100 за киловатчас…
Информацията е на кореспондента на Ward’s Джон Макелрой, който казва, че е научил някои интересни неща от хора в бранша по време на януарското шоу за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас.
По думите на Макелрой, “През 2010 в енергийното министерство [на САЩ] задават цел от $125/кВчт, защото това би направило цените на електрическите задвижващи системи сходни с тези на двигателите с вътрешно горене. По онова време, никой не е имал ясна идея как да се стигне до тази цена. Но на CES, няколко експерта ми казаха, че днес цифрите на министерството вече изглеждат консервативни и ме увериха, че още преди 2020 г. разходите ще паднат под $100/кВтч, а не дълго след това и под $80/кВтч.”
В подкрепа на тези думи, продуктовият директов на General Motors Марк Ройс вече потвърди, че клетките за батерията на Chevy Bolt струват по $145 на киловатчас. Тук е важно да направим едно уточнение – цената на киловатчат за клетките е по-ниска от тази за цялата батерия, която включва още корпус, кабели, електроника, управление и охлаждане. За сравнение, според Институра за енергийни проучвания, цената за киловатчас на цялата батерия на Tesla е $190.
С падане на цените на батериите в следващите години пазарният дял на електромобилите ще расте експоненциално и от 1% сега може да скочи до 10% още около 2020-2021 г. Паралелно обаче ще трябва да развиваме и инфраструктурата. Нашият ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ екип е на крачка от старта на продажбите и монтажите на зарядни станции собствено производство, с което даваме своя принос за развитието на тази инфраструктура в България.
Comments (18)
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Освен AC 22 киловатовата Тип2, дали в бъдеще ще има и бързи DC зарядни, ваше производство? Предполагам е доста скъпа разработката, а и конкуренцията започва да се вдига полека лека – ето някои като ABB, вече имат хубава 50кв chademo и CCS която се ползва в Лидл.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.
Мда това с DC-то иска много повече обмисляне – сега да стартираме с AC, пък в движение ще мислим и ще обявим.