Акциите на Tesla се сринаха след публикация на CNBC за нови забавяния в производството на Model 3

tesla_stock_price_fall

Акциите на Tesla се сринаха след публикация на CNBC за нови забавяния в производството на Model 3

tesla_stock_price_fall

В този блог: Нова серия медийни атаки срещу Тesla и производствения процес на Model 3.

Цената на акциите на Tesla се срина днес, след като CNBC публикува доклад, в който се твърди, че компанията продължава да има проблеми с производствения процес на Model 3 и с качеството на батерийните пакети.

Публикацията основава своя доклад на неназовани “настоящи и бивши служители на Tesla” във фабриката в Невада. Според тях, “хората трябва да очакват още закъснения”, защото Tesla продължава да прави ръчно някои компоненти на Model 3, какъвто беше случаят с батерийните пакети в средата на декември.

Отговорът на Tesla:

“Това е изключително невярна и заблуждаваща статия. За да бъдем абсолютно ясни, ние сме в крак с предходните прогнози за постигането на увеличени темпове на производство на Model 3, които предоставихме по-рано този месец.

Докато стигнем до планирания оптимален производствен капацитет на Model 3, по дефиниция някои елементи ще се произвеждат ръчно Това е нещо, което Елон и Дж. Стробъл споделиха по време на срещата с инвеститори през третото тримесечие на 2017 г. и то няма никакво въздействие върху качеството или безопасността на батериите, които произвеждаме”.

Освен това в публикацията на CNBC се твърди, че ръчното сглобяване и лошият контрол на качеството са довели до некачествени акумулаторни модули, при които клетките се допират една до друга.

Тесла отговори и на това твърдение със следния текст:

Внушението, че Tesla ще достави кола с опасна батерия, е абсолютно неточно, противно на всички доказателства и много далеч от реалността. 

Що се отнася до твърдението за докосване на клетките в батериите на Model 3, това е изключително подвеждащо и показва пълна липса на основни познания за това как работят нашите батерии. 

Всяка батерия в превозно средство на Tesla има хиляди клетки, по-голямата част от които са със същото напрежение като съседните клетки. Хипотетично, дори ако две клетки от един и същи потенциал на напрежение се докоснат, това би имало абсолютно нулево въздействие върху сигурността или по друг начин казано това би имало същия ефект като докосването на две неутрални парчета метал.

Тези неверни твърдения се публикуват, въпреки че е доказано, че правим едни от най-безопасните автомобили на пътя, като Model S и Model X, които получиха 5-звездни оценки за безопасност не само като цяло, но и във всяка подкатегория. Въпреки че все още не е тестван от NHTSA, Model 3 е проектиран и тестван вътрешно, за да има същия резултат.

Данните от тестовете на NHTSA показват, че Model S и Model X имат най-ниската вероятност от нараняване в историята на NHTSA тестването. Освен това, в продължение на милиарди мили от действително шофиране, тестовете показват, че превозните средства на Tesla са с около пет пъти по-малка вероятност от запалване в сравнение с конвенционалните бензинови превозни средства.

Абсурдно е да се предположи, че компания като Tesla, която се е ангажирала с безопасността на толкова високо ниво, би позволила направата на несигурни батерийни пакети.

Подобни доклади може да се гледат с известна доза недоверие, защото в повечето случаи се оказват просто черен пиар, но, разбира се, някъде по средата може да има и доза истина, която Tesla спестява или прикрива.

Факт е, че от началото на тази година все повече хора се сдобиват с Model 3 и виждаме колата да се показва на все повече места и нови и нови видео клипове от собственици излизат по мрежата.

Досега няма притежатели на Model 3, които да са се оплакали от проблеми с батерията. Чували сме само за един Model 3, който бе изключил тотално, сякаш батерията внезапно е спряла, но това е един единствен случай от хилядите доставени до момента и все още дори не се знае с точност какво е станало.

За последния месец имаше и няколко леки катастрофи с Model 3, но нито една от тях не беше достатъчно сериозна, за да се добие реална представа за нивото на безопасност. Последната такава беше преди няколко дни с челен удар в стълб и поне от пусната в мрежата снимка се вижда, че при подобен удар купето остава незасегнато.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *