Daimler затваря Li-Tec фабриката за ЕМ батерии в Германия

li-tec-fabrika-kletki-baterii-elektromobili

Daimler затваря Li-Tec фабриката за ЕМ батерии в Германия

li-tec-fabrika-kletki-baterii-elektromobili
В този блог: Автопроизводителят осъзнава, че батериите трябва да се правят от други компании.

Притежаваната от Daimler Group фабрика в Каменц, Германия, спира с производството на клетки за електромобилни батерии в рамките на година…

Твърди се, че Li-Tec фабриката е единствената в Германия, която произвежда клетки за електромобилни батерии. По-важното в случая е, че в интервю за Spiegel Харалд Крюгер от Daimler казва: “Нашите клетки са много добри, но настоящото производство е твърде скъпо.”

Миналата седмица 250 работници са били известени за предстоящото затваряне на фабриката. Половината от тях ще останат на работа в групата, но останалите ще бъдат освободени.

Елементарната икономическа логика показва, че само масово производство може да направи такива фабрики печеливши. След отваряне на фабриката очакванията на Daimler са били, че и други автопроизводители ще искат да правят там батерии за своите електромобили, но това очевидно не се случва.

Решението за Daimler идва след като “Осъзнахме, че производител на коли не може да си прави сам батериите” и практиката на останалите показва, че е можело да се сетят по-рано. Батериите на Tesla се правят от Panasonic, на Renault Nissan и GM от LG Chem, а на BMW от Samsung. Но пък ако не опита човек, как ще разбере, може да са решили по-рано в Daimler.

Li-Tec фабриката ще затвори през декември 2015, но ще бъде запазена, а част от служителите ще бъдат прехвърлени на работа в Deutsche Accumotive, която също е собственост на Daimler – там се правят батериите за електрическия Smart fortwo, но клетките за тях идват от LG Chem.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (9)

  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    хаха, вместо да си признаят инженерна немощ и липса на иновативност и нови технологии – било им скъпо!!? … не вярвам тази индустриална държава, с 5 огромни автомобилни марки да не могат да осигурят пазар за фабрика за батерии!? 🙂 според мен германците вървят надолу от 10ина и повече г.

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *