Дамски ли са ‘зелените’ коли? Виновни са рекламите!
Според едно скорошно изследване, може да се наложи компаниите предлагащи “зелени” изделия да променят своите маркетингови стратегии. OgilvyEarth, консултантска група, специализирана в устойчивостта, току-що огласи резултатите от изследването си, наречено “Зелена” основа: Устойчиво развитие от ниша към сектор”.
Оказва се, че 82 процента от американците възнамеряват да бъдат по-екологичносъобразни в начина си на живот, но само 16% действително го правят, оформяйки нещо, което ОgilvyEarth нарича “Green Gap”. Интересното е, че една от причините за разликата е, че голяма част от запитаните при проучването – 82%, за да бъдем точни, смятат, че дейностите и продуктите, които насърчават устойчивото развитие са много женствени. Между другото, ние сме по-склонни да “отбелязваме” как жени ползват рециклиращи се бутилки за вода, еко-пазарски чанти и може би дори шофират “дружелюбни” към околната среда еко коли.
Може би виновни са рекламодателите. Рекламата на Toyota – “Хармония”, в която деца облечени като елементи на природата се люлеят от вятъра, предизвикан от преминаването на Prius или тази на Nissan – в която полярна мечка прегръща шофьор на Leaf – може да дoстигне до сърцето, но не е точно това, с което традиционно се отправя призив към хората.
Грейсън Бенет, директор “Стратегическо планиране” на Ogilvy & Mather, заяви:
Изследването дава яснота за това, как маркетингово е подходено напълно погрешно от онези, които предлагат “зелени” коли и продукти въобще. В момента се опитваме да стимулираме масово движение с пазарна ниша. Настъпи момент, в който всички сме съгласни, че “нормално” не е нито мръсна дума, нито един досадна стратегия. “Нормално” е основа, “нормално” има популярност и най-вече – нормално е ключът към устойчиво развитие.
Източник: OgilvyEarth
Leave a Reply