Турската компания DMA започва масово производство на електромобил с 400 км пробег

dma_elektromobil_400_km_probeg

Турската компания DMA започва масово производство на електромобил с 400 км пробег

dma_elektromobil_400_km_probeg
В този блог: DMA е сключила договори с три държави за производство на електро модел на цена 180,000 лири.

DMA е турска компания разработила електромобил с 400 км пробег, която сега е подписала лицензионни договори с три държави за масово производство…

Електромобилът на DMA е разработен от турски инженери, които наскоро са успели да намалят времето за зареждане. Моделът е насочен към такси компаниите и според Йондер Йол, изпълнителен директор на DMA, е по-скъп от средното за пазара, но въпреки цената от $73,300 за две години употреба един таксиметров шофьор изравнява инвестицията.

По сметките на Йол, едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво или 4,500 месечно, докато разходът на електрическата кола е съответно 10-12 лири дневно или около 300-350 месечно. При електромобилно такси също така няма разходи за смяна на масло и филтри.

Йол казва, че технологията се разпространява много бързо и дава за пример Лондон, където общината е обявила, че от 2016 г. ще бъдат издавани лицензи само на таксита задвижвани с електроенергия.

Според Йол уникалното предимство на електромобила на DMA е в това, че “други електромобили имат по 12,000 клетки в своите батерии, докато ние имаме само 200, което ни позволява лесно да установяваме коя се презарежда и съответно системата да я деактивира.”

Цената е ясна (при достигане на производство от 10,000 бройки казват, че ще я свалят значително), договорите са подписани, остава производството да започне и по улиците да излязат нови чисти електрически таксита с голям пробег.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (54)

  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
    Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Това на снимката не е ли Тойота Корола?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…

    [IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • petko_voyvoda Reply

    [QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
    Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *