Турската компания DMA започва масово производство на електромобил с 400 км пробег
DMA е турска компания разработила електромобил с 400 км пробег, която сега е подписала лицензионни договори с три държави за масово производство…
Електромобилът на DMA е разработен от турски инженери, които наскоро са успели да намалят времето за зареждане. Моделът е насочен към такси компаниите и според Йондер Йол, изпълнителен директор на DMA, е по-скъп от средното за пазара, но въпреки цената от $73,300 за две години употреба един таксиметров шофьор изравнява инвестицията.
По сметките на Йол, едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво или 4,500 месечно, докато разходът на електрическата кола е съответно 10-12 лири дневно или около 300-350 месечно. При електромобилно такси също така няма разходи за смяна на масло и филтри.
Йол казва, че технологията се разпространява много бързо и дава за пример Лондон, където общината е обявила, че от 2016 г. ще бъдат издавани лицензи само на таксита задвижвани с електроенергия.
Според Йол уникалното предимство на електромобила на DMA е в това, че “други електромобили имат по 12,000 клетки в своите батерии, докато ние имаме само 200, което ни позволява лесно да установяваме коя се презарежда и съответно системата да я деактивира.”
Цената е ясна (при достигане на производство от 10,000 бройки казват, че ще я свалят значително), договорите са подписани, остава производството да започне и по улиците да излязат нови чисти електрически таксита с голям пробег.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (54)
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮
ХУбаво, но сметките вероятно са правени при турски цени на гориво и електроенергия 🙂
БРАВО на комшиите! явно са измислили нещо ново защото предишния им модел [LINK=http://www.dmaoto.com/en/technical_features.html][/LINK] не е като описания в статията.
Надявам се скоро да последваме лондонския пример! 🙂
Това на снимката не е ли Тойота Корола?
Мда, то DMA е Derindere Motor Cars – поделение на Toyota в Турция – вероятно ползват купето…
[IMG]http://www.ecars.bg/images/dma.png[/IMG]
Значи колата е “конверсия”. Къде ли са сложили всичките тези батерии?
[QUOTE]едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво[/QUOTE]
Това не са ли около 150 лева на ден?!? o.0 Множко ми се струват нещо като за дневен разход… Разгледах им обаче броя зарядни станции, които монтират из цяла Турция. Впечатляващо! 😮