eCars.bg Tesla Model S тест драйв – следва покупка! (видео)

tesla-model-s-test-drive-ecars-bg

eCars.bg Tesla Model S тест драйв – следва покупка! (видео)

tesla-model-s-test-drive-ecars-bg

За първи път правим български видео тест на Tesla Model S – сега остава да намерим начин да го правим и в България ;).

На живо Tesla Model S е по-голяма и внушителна кола, отколкото ни изглеждаше на снимки. Особено с 21″ колела. Точно такава намерихме на улицата пред салона на Tesla. Естествено веднага ни се прииска да се метнем вътре и за щастие няма и час по-късно вече се носехме из Мюнхен с един подобен Model S. Сега подробно за нашия първи Tesla Model S тест драйв.

Добавка: Ето тук ще намериш втората част на нашия Tesla Model S тест драйв – вече зад волана!

Бяхме си го планирали отначало, да оползотворим половината от първия ден на престоя ни. Не знаехме обаче, че ще стане толкова добре. След като се настанихме и взехме душ, направо палнахме към салона на Tesla в центъра на Мюнхен.

Отначало ни посрещна приятният младеж, с когото разговарях и миналата година, а минутка след това ни пое колегата му Герхард. Кратко представяне и разговорът бързо се насочи към причината за нашето идване – да видим eCarTec изложението и да тестваме различни електромобили.

“Всъщност, точно в момента има една дупка и мога да ви вредя”, подхвърли леко Герхард. Е, знаем, че така ще кажеш, Герхард, иначе няма да има тръпка Wink.

Веднага приемаме офертата, следва записване на данни от книжки, подпис на документ и хайде отвън – отстрани до салона кротко чака един бял Model S 85. Леко и безшумно маневриране, скачаме вътре и по маршрута.

А той беше дълъг! Има няма трийсетина километра. Градско, магистрала, разни зелени кварталчета, въобще всякакви варианти. Стана си чудесен тест драйв.

Герхард подкара и остана зад волана повече отколкото ни се искаше, но пък ни показа доста неща. При това успяваше постоянно да сочи към огромния 17″ екран и да натиска виртуалните бутони там, без да изпуска от очи градския трафик. Ние пък събирахме първи впечатления.

Интериор и екран

Започваме от там, защото обикновено когато влезем в кола първо пипваме седалките, таблото, корите и т.н. Веднага се вижда, че материалите в Model S са на добро ниво. Тестовата кола като че ли имаше някои следи от многото проби и като цяло за возило от този клас и ниво бихме се зарадвали на малко повече качество в изработката. По-късно влязохме в друга на самото изложение и там изработката беше по-добра, така че отдаваме дребните недостатъци на това, че се возихме в демо кола.

Една снимка да видиш на този интериор и липсата на бутони лъсва веднага – всичко се управлява от 17″ инчовия вертикално ориентиран централен сензорен екран. А, има бутон за аварийните, но не е червен. Намира се отляво на екрана, а отдясно има още един, за жабката! Другото странно нещо е, че липсват дръжки на тавана. На тяхно място има бутони за светлина. Това е, общо взето, с бутоните (и копчетата).

Всичко си правиш на екрана. Отваряш стъкления таван, настройваш регенерирането, режимите на движение, пускаш музика, навигацията, климатика и още и още. Дали е добре всичко да е поверено на електрониката, вместо на добрите стари копчета и бутони? Засега отзивите са добри, а времето ще покаже.

Окачване и возия

От отзивите, които сме чели, знаехме, че Model S е супер стабилна кола, заради ниския център на тежестта и отлично настроеното окачване. В колата обаче разбрахме за какво става дума. Model S вози много комфортно и стегнато, влиза стабилно с по-голяма скорост в завой, отколкото сравними конвенционални коли, особено с въздушното окачване (Хм, иди намери с какво да сравниш Model S…). Това с бързото влизане в завой Герхард така ни го демонстрира, че отзад се натъркаляхме в едната страна и докато снимах стана такъв смях, че обърнах камерата да се види залепената ми за колонката глава.

Как дърпа и колко върви

Както си караше наш Герхард, включвайки се в магистралата така ритна дясното педалче, че ни отидоха бъбреците в багажника. От място най-бързият Model S ускорява до 60 км/ч за 2 секунди, но не мога да опиша с думи точно как излетяхме, след натискане на педала. Направих опит да снимам един бус отпред, който задминахме сякаш огромен катапулт ни изстреля с бясна скорост. Връщайки камерата напред вече се движехме с почти 170 км/ч, но заради трафика отпред просто нямаше повече накъде. Феноменално – сега и на нашите физиономии се появи прословутата Tesla усмивка.

След едно такова преживяване, с изключение на известно количество супер спортни изпълнения, двигателят с вътрешно горене започва да ти изглежда като тротинетка. Само с това Model S те пленява за секунда и чувството е размазващо. Но има и още.

Нашият тест

Дойде време и ние да подкараме Model S. Стефо Николов седна зад волана и продължихме с обиколката. Първо решихме да пробваме регенерирането. По подразбиране то е включено на Стандарт и така се шофира лесно само с десния педал. Отпускаш и колата намалява и спира сама. Бързо се научаваш да преценяваш колко по-рано да отпускаш в различните ситуации. Усещането е страхотно, шофирането е по-лесно и приятно и спирачката използваш доста по-рядко.

На Ниско регенериране нещата са други. Забавянето е много по-слабо и се налага по-често да натискаш големия ляв педал. А когато батерията е пълна, както при всички електромобили, в началото регенерирането е ограничено, просто защото няма къде да съхраниш регенерираната енергия, а и за да се пази батерията.

Дойде момента и сами да пробваме ускорение – пак ритник и пак врява в колата. Неописуемо е! Отразява ли се на пробега. Разбира се, но ако регенерираш здраво, с което както стана дума се свиква бързо, лесно компенсираш загубите, често до голяма степен. А както добре знаем от ауспуха каквото излезе връщане няма.

По време на теста си направихме 2-3 засичания, според които системата смята прогнозния пробег с доста прилична точност. С тази батерия при нормално шофиране 450 км са ти гарантирани отвсякъде. Точно в този тест драйв няма как да го проверим, та ще трябва да почакаме за по-подробен такъв.

Спирачките действат супер адекватно на големината и теглото на Model S и с намаленото им използване очакваме да изкарват доста време. Не сме пробвали спиране от 200 до 0 км/ч или нещо подобно, но сме виждали по нета да го правят, с много добри отзиви за спирачките. Нито имаше ново BMW М5 или Mercedes-Benz AMG63 да засрамим като пичовете от Drag Times. Не ни и трябва, стига ни това, което Model S ни предложи.

То да пишеш само суперлативи изглежда пристрастно, но тази кола много трудно ти дава поводи за оплакване. И това като се има предвид че е първа версия и се произвежда само от година насам. Поне за такъв кратък тест е трудно. При повече време с Model S ще имаме възможност да пипнем по-надълбоко.

Има още от тази история. Сега продължаваме с тестовете и обиколките, а ето го и първото Tesla Model S БГ тест драйв видео.

{youtube}5h95XVzkew8{/youtube}

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *