eCars.bg Tesla Model S тест драйв – следва покупка! (видео)
За първи път правим български видео тест на Tesla Model S – сега остава да намерим начин да го правим и в България ;).
На живо Tesla Model S е по-голяма и внушителна кола, отколкото ни изглеждаше на снимки. Особено с 21″ колела. Точно такава намерихме на улицата пред салона на Tesla. Естествено веднага ни се прииска да се метнем вътре и за щастие няма и час по-късно вече се носехме из Мюнхен с един подобен Model S. Сега подробно за нашия първи Tesla Model S тест драйв.
Добавка: Ето тук ще намериш втората част на нашия Tesla Model S тест драйв – вече зад волана!
Бяхме си го планирали отначало, да оползотворим половината от първия ден на престоя ни. Не знаехме обаче, че ще стане толкова добре. След като се настанихме и взехме душ, направо палнахме към салона на Tesla в центъра на Мюнхен.
Отначало ни посрещна приятният младеж, с когото разговарях и миналата година, а минутка след това ни пое колегата му Герхард. Кратко представяне и разговорът бързо се насочи към причината за нашето идване – да видим eCarTec изложението и да тестваме различни електромобили.
“Всъщност, точно в момента има една дупка и мога да ви вредя”, подхвърли леко Герхард. Е, знаем, че така ще кажеш, Герхард, иначе няма да има тръпка .
Веднага приемаме офертата, следва записване на данни от книжки, подпис на документ и хайде отвън – отстрани до салона кротко чака един бял Model S 85. Леко и безшумно маневриране, скачаме вътре и по маршрута.
А той беше дълъг! Има няма трийсетина километра. Градско, магистрала, разни зелени кварталчета, въобще всякакви варианти. Стана си чудесен тест драйв.
Герхард подкара и остана зад волана повече отколкото ни се искаше, но пък ни показа доста неща. При това успяваше постоянно да сочи към огромния 17″ екран и да натиска виртуалните бутони там, без да изпуска от очи градския трафик. Ние пък събирахме първи впечатления.
Интериор и екран
Започваме от там, защото обикновено когато влезем в кола първо пипваме седалките, таблото, корите и т.н. Веднага се вижда, че материалите в Model S са на добро ниво. Тестовата кола като че ли имаше някои следи от многото проби и като цяло за возило от този клас и ниво бихме се зарадвали на малко повече качество в изработката. По-късно влязохме в друга на самото изложение и там изработката беше по-добра, така че отдаваме дребните недостатъци на това, че се возихме в демо кола.
Една снимка да видиш на този интериор и липсата на бутони лъсва веднага – всичко се управлява от 17″ инчовия вертикално ориентиран централен сензорен екран. А, има бутон за аварийните, но не е червен. Намира се отляво на екрана, а отдясно има още един, за жабката! Другото странно нещо е, че липсват дръжки на тавана. На тяхно място има бутони за светлина. Това е, общо взето, с бутоните (и копчетата).
Всичко си правиш на екрана. Отваряш стъкления таван, настройваш регенерирането, режимите на движение, пускаш музика, навигацията, климатика и още и още. Дали е добре всичко да е поверено на електрониката, вместо на добрите стари копчета и бутони? Засега отзивите са добри, а времето ще покаже.
Окачване и возия
От отзивите, които сме чели, знаехме, че Model S е супер стабилна кола, заради ниския център на тежестта и отлично настроеното окачване. В колата обаче разбрахме за какво става дума. Model S вози много комфортно и стегнато, влиза стабилно с по-голяма скорост в завой, отколкото сравними конвенционални коли, особено с въздушното окачване (Хм, иди намери с какво да сравниш Model S…). Това с бързото влизане в завой Герхард така ни го демонстрира, че отзад се натъркаляхме в едната страна и докато снимах стана такъв смях, че обърнах камерата да се види залепената ми за колонката глава.
Как дърпа и колко върви
Както си караше наш Герхард, включвайки се в магистралата така ритна дясното педалче, че ни отидоха бъбреците в багажника. От място най-бързият Model S ускорява до 60 км/ч за 2 секунди, но не мога да опиша с думи точно как излетяхме, след натискане на педала. Направих опит да снимам един бус отпред, който задминахме сякаш огромен катапулт ни изстреля с бясна скорост. Връщайки камерата напред вече се движехме с почти 170 км/ч, но заради трафика отпред просто нямаше повече накъде. Феноменално – сега и на нашите физиономии се появи прословутата Tesla усмивка.
След едно такова преживяване, с изключение на известно количество супер спортни изпълнения, двигателят с вътрешно горене започва да ти изглежда като тротинетка. Само с това Model S те пленява за секунда и чувството е размазващо. Но има и още.
Нашият тест
Дойде време и ние да подкараме Model S. Стефо Николов седна зад волана и продължихме с обиколката. Първо решихме да пробваме регенерирането. По подразбиране то е включено на Стандарт и така се шофира лесно само с десния педал. Отпускаш и колата намалява и спира сама. Бързо се научаваш да преценяваш колко по-рано да отпускаш в различните ситуации. Усещането е страхотно, шофирането е по-лесно и приятно и спирачката използваш доста по-рядко.
На Ниско регенериране нещата са други. Забавянето е много по-слабо и се налага по-често да натискаш големия ляв педал. А когато батерията е пълна, както при всички електромобили, в началото регенерирането е ограничено, просто защото няма къде да съхраниш регенерираната енергия, а и за да се пази батерията.
Дойде момента и сами да пробваме ускорение – пак ритник и пак врява в колата. Неописуемо е! Отразява ли се на пробега. Разбира се, но ако регенерираш здраво, с което както стана дума се свиква бързо, лесно компенсираш загубите, често до голяма степен. А както добре знаем от ауспуха каквото излезе връщане няма.
По време на теста си направихме 2-3 засичания, според които системата смята прогнозния пробег с доста прилична точност. С тази батерия при нормално шофиране 450 км са ти гарантирани отвсякъде. Точно в този тест драйв няма как да го проверим, та ще трябва да почакаме за по-подробен такъв.
Спирачките действат супер адекватно на големината и теглото на Model S и с намаленото им използване очакваме да изкарват доста време. Не сме пробвали спиране от 200 до 0 км/ч или нещо подобно, но сме виждали по нета да го правят, с много добри отзиви за спирачките. Нито имаше ново BMW М5 или Mercedes-Benz AMG63 да засрамим като пичовете от Drag Times. Не ни и трябва, стига ни това, което Model S ни предложи.
То да пишеш само суперлативи изглежда пристрастно, но тази кола много трудно ти дава поводи за оплакване. И това като се има предвид че е първа версия и се произвежда само от година насам. Поне за такъв кратък тест е трудно. При повече време с Model S ще имаме възможност да пипнем по-надълбоко.
Има още от тази история. Сега продължаваме с тестовете и обиколките, а ето го и първото Tesla Model S БГ тест драйв видео.
{youtube}5h95XVzkew8{/youtube}
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply