15 електромобила и 8 зарядни станции – ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ е ВсичкоТок
В този блог: Изживяваме най-вълнуващото издание на еко ралито с електромобили в България досега.
Само дни преди старта интересът към ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ се увеличи тройно и силно се надяваме желанието на екипа на eCars да подкрепи състезанието, като осигури професионални зарядни станции, да е запалило искрата у още хора да се включат като екипажи в надпреварата…
Неописуемо количество усмивки и искри в очите струи от цялото събитие, а нашата първоначална идея да дадем едно рамо на организацията като предоставим произвежданите от ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ зареждачки покриваше напълно нуждите на състезанието. С 6-7 регистрирани екипажа заделихме 8 устройства, да има и резерва.
Но се случи съвсем друго. Ден два преди старта записаните вече бяха над 15 и накрая на церемониалния старт се събраха 20 еко возила. Дори малкият Рено Туизи на Булстрад беше с номера, но нали му идва малко на предела, та беше оставен за някое друго рали дето ще му е повече по силите :). Нашият Туизи ветеран – един от първите два в България – също беше на гости на откриването и както винаги отнесе безброй щраквания с телефони.
Тази година обаче пак сме с екипаж – колегите Стефан Чанев и Йордан Маринов са в състезанието с нашия Renault ZOE и както преди 4 години когато участвахме за пръв път бързо са се ориентирали в правилата и условията и тръпката ги обзе отвсякъде.
Уникалното в тазгодишното издание на ралито е, че три български общини изпратиха свои екипажи да участват. След като получиха възможност да закупят електромобили с отстъпка по програма на НДЕФ за нас е приятна изненада да видим такъв голям интерес към това специфично и трудно еко състезание. Да, очакваме (и работим максимално ефективно по силите ни) да има и субсидия за фирми и за физически лица под формата на отстъпка от да речем €5000 при покупка на електромобил в България.
След като разбрахме, че ще има не 6-7, а над 15 електромобила, се заформи логистична главоблъсканица – това не е правено в България досега – как да осигурим адекватно зареждане за кратък срок от време на толкова много електро коли на едно място?
Под кратък срок разбирай 4 часа. Колите пристигат от състезателен етап и за това време трябва да бъдат заредени всичките преди следващия. Междувременно показанията на електромерите се записват, за да може да се отчита заредената електроенергия.
Всичкото това обаче са подробности. С техническите предизвикателства по зареждането се справихме, но несравнимо по-ценното са живия интерес, коментарите, общото свежо настроение, интересните спирки като тази на Цари Мали град и енергията на цялото събитие.
А, като стана дума за енергия сметката е супер готина – стойността на енергията за цялото състезание за 15-те електро коли заредени на смени 3 пъти в Клуб Хотел Янакиев на Боровец, където е централната база, вероятно няма да надвиши 100 лв. За 15 коли!
И нещо друго – представи си 10 коли маневриращи в подземен паркинг. И нови да са, все са си двигатели, да не говорим какво бумтене и газове са от по-стари коли. Изумително е, но електро колите се редят една след друга, разпределяме ги по места и целият шум идва от глъчката дето я правим хората – колите са безшумни и сякаш ги няма там.
Страхотна история се развива с еко ралито тази година, предстоят още интересни моменти, много снимки и резултати, за което подготвяме нов блог като заредим батериите. Доскоро!
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂
Страхотно събитие се получи тази година. С интерес изгледах и видеото във фейсбук. Появихме се с един притятел съвсем в началото, но за съжаление се наложи да си тръгнем, и не можахме да видим на живо старта 🙂 Нищо, другия път 🙂 П С пожелания за успех на всички състезатели и приятно каране 🙂