Хибридният електро велосипед eCortina развива 72 км/ч

eCortina задвижване - крачно и електрическо

Хибридният електро велосипед eCortina развива 72 км/ч

eCortina задвижване - крачно и електрическо

Велосипедите несъмнено се превръщат във все по-популярно средство за придвижване в цял свят и определено (въпреки не особено богатата съответна инфраструктура) България не прави изключение. Преди около десетина или двадесет години велосипедите си бяха рядкост, но днес ги възприемаме като транспортен вариант за (почти) всеки. Е, има не малко хора, които не са особено ентусиазирани от мисълта за яко ‘педалиране’ и това е разбираемо, в ерата на сандвичите и бързите храни. Сещате се какво имам предвид…

Ето го обаче и стимула, под формата на новаторския велосипед eCortina. Вече има една камара електрифицирани велосипеди по света, а и в Българиякоето ми напомня за последното ни посещение при Юли от Ecopowersport , но за това ще ви разкажем утре – чиято цел е да осигурят ‘енергийна добавка’ към въртенето на педали. Има и колела, които се движат ‘без да им помагате’. Но eCortina, дело на Рой Принс, може и двете. Електромоторът може да движи колелото с и без помощта на велосипедиста. Разбира се, може да въртите педалите, движейки се с помощта на собствената ви сила, с изключен мотор. Този велосипед, някога подвизавал се под формата на маунтин байк, разполага с мотори, задвижвани с помощта на електронно контролиране на литиево-полимерните батерии. Зареждането също се контролира, за да се избегне претоварване или пълно изтощаване. Задната главина е Shimano Nexus с трискоростна трансмисия, която помага за увеличаване на ефективността.

Макар че производителността все още не е ‘документирана’ изцяло, дизайнерът изчислява, че колелото може да се движи около 24 километра със заредена батерия с малко асистиране чрез педалите. Дизайнерът планира да добави батерийна мощност, за още 13 километра пробег. Интересното в тази разработка е, че велосипедът може да развие супер впечатляващата максимална скорост от 72 км/ч, само с помощта на електромотора. Колелото тежи 27 килограма, което е ‘средна работа’ за електро колело, но това не е от значение за дизайнера, който не гледа на творението си като на велосипед. По думите му, това е “подпомаган от човек мотор”.

С настоящите си характеристики, eCortina има по-малък пробег от електро велосипеда, който Юли от Ecopowersport е асемблирал за себе си, но за това… утре.

{becssg}ev/ecortina|width=600|height=440{/becssg}

[От: Ecofriend]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *