Хиляди електромобили в мрежата едновременно – има ли проблем?

ednovremenno zarezdane mnogo elektromobili

Хиляди електромобили в мрежата едновременно – има ли проблем?

ednovremenno zarezdane mnogo elektromobili

Електро мрежите не се плащат от много електромобили – Снимка: dbtcev.fr
В този блог: Има ли опасност от претоварване на електро мрежите при едновременно включване на хиляди електромобили?

Сега има статистика за петнайсетина хиляди – с увеличаване броя на електромобилите ще се отчита съответното натоварване. При настоящото, обаче, резултатът се изразява в “няма значителни предизвикателства”

Окъде идва тази статистика?

В най-големия пазар за електромобили в САЩ на този етап – Калиифорния – мрежата се справя добре с новото допълнително електромобилно натоварване. Така казва Ед Кяер, директор на Transportation Electrification at Southern California Edison, според когото:

Това, което установяваме е, че при най-голямото натоварване от едновременно зареждане на 13,000 електромобила, няма значителни предизвикателства за мрежата.

Естествено, до голяма степен това е така, заради зареждането през нощта, когато битовото потребление е по-ниско. Но има и нещо друго – батериите и времето им за зареждане са различни. Освен това с настройване на различни часове за приключване на зареждането, се избягват пикови натоварвания, което ни води към следващото:

Мрежата се напасва по-бързо от увеличаване на броя електромобили

Когато в SoCal Edison започнали своето проучване през 2009 г., не знаели как мрежата ще реагира на това ново натоварване. Някои дори предположили, че ще има гръмнали трансформатори. Но с инвестираните милиарди в модернизиране резултатът очевидно е такъв, че мрежата се адаптира по-бързо от разпространението на електромобилите. В случая опитът на хората от Калифорния със сигурност ще е от полза там, където броят на електромобилите тепърва ще се разраства. Ще са нужни инвестиции в модернизиране на мрежите по места, разбира се.

Те ще са необходими, за да се гарантира, че натоварването няма да предизвиква сривове и при едновременно зареждане не само на десетки, но и на стотици хиляди електромобили. Как ще се случват нещата в България в този процес предстои да разберем, но със задаващите се потенциални нови солидни печалби, нямаме никакво съмнение, че ЕРП-тата ще се погрижат системите им да поемат спокойно бъдещите натоварвания. А и електромобилите са добре дошли за тях, защото ще продават все повече “нощен” ток, което сега не успяват.

Поне така казва нашият герой от началото на блога, Ед Кяер:

В бъдеще електромобилите ще играят огромна роля. Те ще ни носят все повече.

Разбира се, сривове са възможни, непредвидени натоварвания също. В заключение, само ще кажем отново, че електро компаниите много добре знаят отсега какво ще им носят електромобилите – всъщност те полека ще вземат пазара на петролните – и е извън всякакво съмнение, че ще се подготвят много добре за това Wink.

О, да, има го и това нещо Възобновяеми Енергийни Източници, с които нещата се “разнообразяват” значително.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *