Ефективността на електромобилите на Tesla расте средно с 3% на година
Последните актуализации на софтуера на Tesla показват, че електромобили на компанията подобряват своята ефективност с 3% годишно, което увеличава допълнително преднината им сред останалите електрички на пазара.
Електрическите превозни средства така или иначе са значително по-ефективни от бензиновите и дизеловите автомобили като коефициент на полезно действие на задвижващия агрегат, но разходът на енергия е важен в сравнението между самите електромобили, защото е ключов фактор за това на колко пробег можеш да разчиташ с дадена кола и батерия.
Тези производители, които успяват да направят електромобилите си по-ефективни започват да намаляват и разходите си за производство, тъй като се нуждаят от по-малко батерийни клетки във всяка кола, за постигането на определен желан пробег.
Tesla от доста време води в класирането по пробег при електромобилите, а съвсем наскоро излезе и начело по ефективност, след като взе първото място на Hyundai IONIQ Electric. Поне спрямо новия. Оригиналният IONIQ (до есента на 2019 г.), с по-малката батерия, все още е шампион в някои условия на шофиране пред излизащия сега напред (спрямо новия IONIQ) Tesla Model 3.
Благодарение на Кевин Руук, който си е направил труда да навърже малко цифри от последното десетилетие виждаме, че за този период от десетина годинi Tesla е подобрявала ефективността на своите електромобили средно с около 3% на година.
Руук пише в блога си:
„Така или иначе е увлекателно да видим колко стабилни са подобренията на ефективността на Tesla. Всяка година автомобилите на Tesla използват приблизително 3% по-малко енергия, отколкото през предходната, за да изминат същото разстояние.“
Руук също така сравнява и ефективността на Tesla спрямо други електрически превозни средства:
Подобрения има и при други електрически модели като Nissan Leaf и BMW i3, но поне за близко бъдеще Tesla ще продължи да бъде лидер в тази сфера.
Пускането на Ford Mustang Mach E вчера показва, че дори чисто новите модели, които още не са стигнали до продажба са далеч от ефективността на Tesla.
Как успяват да го постигнат е донякъде въпрос с повишена трудност, но вероятно отчасти значение има това, че Tesla използва цилиндрични батерийни клетки за разлика от останалите производители, които на този етап залагат на призматични.
Освен това Tesla има доста опит в разработването на силова електрониката и сериозен напредък със софтуера, който се използва в техните превозни средства.
Кога ще наваксат останалите с ефективността е въпрос, на който в момента трудно може да се отговори, но вероятно на повечето ще са им нужни поне 3-4 години.
Ако не друго поне имат за пример какво трябва да гонят като резултати, ако искат да са достатъчно конкурентни в електромобилния сектор.
Съвсем скоро Tesla ще увеличи значително производствения си капацитет, когато и четвъртата Гигафабрика, която ще се строи в Европа заработи и останалите автопроизводители ще трябва все повече да се съобразяват с преднината им.
Comments (36)
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
Нали сега се очаква ъпдейт за по-добро управление на мотора, което ще доведе до по-голяма ефективност и 5% повече пробег?
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
На Модел S&X последно смениха предния електромотор, дисковите спирачки и лагерите на главините за по-ниско съпротивление. Така постигнаха 10% по-дълъг пробег. Голям скок.
Дори Волво признаха, че колите на Тесла са много ефективни и не знаят как ще ги стигнат.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Догодина щели да смъкнат теглото на Модел S&X със 150кг и тогава пак ще падне разхода с 3%. Сега тези модели имали километри кабели в тях, но са измисли Модел Y да има само 100 метра кабели. Сигурно С&Х ще претърпят такова подобрение и 12 волтовият акумулатор ще отпадне.
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!
Дупе да им е яко на всички останали, които имат да догонват и са със години назад!