Ehybridcar: ерата на водорода (в България) започна

Схема на системата EhybridCar

Ehybridcar: ерата на водорода (в България) започна

Схема на системата EhybridCar

Електромобилите все още далече не са масова гледка по българските улици, но докато чакаме търпеливо повече от тях да кацнат в родните автосалони и то на по-приемливи цени, няма как да седим в къщи или да излезем в дългосрочен отпуск. Всеки кара колата си, стиска зъби докато я зарежда и все повече хора търсят алтернативни варианти. Газ и метан разбира се, преобладават като вариант на задвижване, но с развитието на технологиите на пазара се появи и друг играч – водородът…

Онези от вас, които се интересуват от алтернативни горива със сигурност са попадали на “водородни” материали в пресата или в интернет, макар засега да няма кой знае какво изобилие от такива. Няма и някакво голямо разнообразие от водородни коли на пазара – точно обратното. Един от малкото известни примери е тестовото BMW Hydrogen 7-серия, което обаче няма да намерите в mobile.de

В eCars.bg обаче, тук и сега, ще ви представим един друг вариант на водородно задвижване, съвместим в всички настоящи горивни системи при колите. Добавка, която става все по-актуална предвид така вдъхновяващите цени на горивата у нас.

EhybridCar – водородни генератори за всякакви автомобили

Еhybridcar е е генератор на водород (H2), извличан от вода (H2O) чрез електролиза. Това е първото пояснение на интернет страницата на Христо Иванов, с който нашият екип се свърза за повече подробности около предлаганите от него продукти. Имахме и допълнителен повод да го направим, след като регистрираният в нашия сайт като mitobota скъп приятел Митко бодна едно красиво водородно генераторче от EhybridCar на своето любимо BMW 320d.

EhybridCar водородни генератори

Преди да ви разкажем за какво си говорихме с Христо или по-точно да ви покажем какво отговори той на нашите въпроси, ето още малко за водородните генератори:

Монтират се в автомобили (леки и лекотоварни) с цел подобряване ефективността на конвенционалния двигател с вътрешно горене. Новополучената горивна смес повишава ефективността на двигателя при по-нисък разход на гориво и еднакви динамични показатели на двигателя. При изгарянето на сместа се образува водна пара – намаляват се вредните емисии, почистват се натрупаните отлагания в изпускателния колектор.

За техническите характеристики на системата е най-добре да прочетете на сайта на EhybridCar, а ето какво ни разказа предприемчивият собственик:

Здравей Христо, откога се занимаваш с водородни генератори?

Здравейте, занимавам се с автомобили сравнително от скоро, от 2005г., в автосервиза на баща ми в Испания, град Хавеа. Един ден дистрибутор на HHO-генератори дойде при нас в сервиза и ни предложи да работим с него като монтираме и предлагаме системите на нашите клиенти. В началото не го взехме на сериозно, защото нямаше криза все още и това с икономията никой не го интересуваше. Но в началото на 2008г. цените на горивата внезапно започнаха да растат и аз проявих интерес като представител на фирма за HHO генератори, изпробвах системата на личния си автомобил тогава (мерцедес Е270 cdi) и постигнах доста добри резултати. Впоследствие започнах да се интересувам много от темата задълбочено и да разучавам системата. През 2010г. реших да дойда в България – София и започнах да работя по въпроса.

Как ти хрумна, какво те подтикна?

В началото нямах представа как хората ще възприемат тази технология в нашата страна, защото не бях живял тук повече от 10 години. Но впоследствие видях, че новостите в България са добре възприемани и един ден г-н Руслан Баждеков, собственик на ROVER България, мой много добър приятел и представител на EhybridCar за София и Аlexanderauto, и Ostin Rover Parts в България, ми даде едно рамо като ме подтикна да внасяме тази система в България. И така започнахме. В началото сключих договор за изключителни права и ноу-хау технологията за 10 години напред със собственика на продукта в Испания на име Hidrocarecologico и започнахме внос. По-късно стартирахме и собствени разработки и подобрения, защото неговите системи бяха от първо и второ поколение, с много малка производителност на газ. Регистрирах фирма по ДДС – копие на испанската Хидрокарекологик България ЕООД и започнахме дистрибуция преди около 6 месеца. Значително подобрихме технологията, направих собствен сайт и патентовах марката EHybridCar за цяла Европа и сега сме на четвърто поколение водородни генератори с титаниеви електроди, очертаващи се като лидери на пазара в страната. Идеята за името EHybridCar e взаимствана от Е – еко, Hybrid – хибрид и Car – кола. Намерих си бизнес партньор и днес работим заедно, аз, Христо Иванов и колегата Тихомир Тодоров рамо до рамо за една екологично чиста и модерна европейска България.

Какво предлагаш – на достъпен език?

В момента предлагаме 3-то и 4-то поколение генератори на водород за 3 класа автомобили в зависимост от големината за алтернатора и двигателя (EHO450-EHO750-EHO1000) и 4-то поколение за генератори (само по поръчка) с високочестотна електроника, много малка консумация на ток от акумулаторите и много голяма производителност на водород – до 4,2 литра водород в минута. Те са с титаниеви аноди за по дълъг живот и по-голяма производителност на Браунов газ. За камиони и тежкотоварни коли с 24-волтови инсталации предлагаме ЕHO4000 и EHO8000 със свръх производителност на водород с 10-15 литра в минута.

Тенденцията на фирмата ни е до началото на идния зимен сезон да разработим уред на водород с много малка консумация на ток от мрежата за отопление и от централната ВИК инсталация на панелни и тухлени апартаменти и къщи, както и индустриални сгради и халета, който ще спестява на потребителите на електроенергия за отопление над 60%, защото както и цените на горивата така и цените на тока са с тенденция да растат. Както и да комерсиализираме нашите продукти за коли и камиони като снижим цените за тях – около €100 за автомобил и €250 за камион за генератор на водород от последно поколение.

Колко струва, условия на поставяне, корекции?

В момента цените на нашите генератори са доста конкурентни на европейския и световен пазар, като варират за от 400 лв до 500 лв автомобили за моделите EHO и от 800 лв до 1000 лв за камиони и тежкотоварни машини с 24 месеца пълна гаранция за всички наши продукти. Не сме публикували цените на сайта за момента, защото не продаваме на дребно на частни лица, а само на едро в дистрибуторската ни мрежа. Както добре знаете, ако монтажът е неправилен или устройството не се използва по предназначение, то може да бъде и опасно!!! Идеята ни е да го разработим първо в България до края на 2011 и след това в цяла Източна Европа. Поставянето е изключително лесно и бързо, като при всеки един автомобил и камион е необходим предварителен оглед и до 4 часа време за пълен монтаж.

На какви автомобили/бусове/джипове/камиони може да се постави?

Поставянето е възможно на всички видове автомобили, бусове, рейсове, камиони, селскостопански машини, дори яхти и лодки с всички видове ДВГ дизел, бензин, газ и метан.

Обществен интерес,клиенти,отзиви?

Ами, общественият интерес само за първите 6 месеца е поразяващ, като естествено има и отрицателни мнения, но най-вече от конкурентен характер. Отзивите са много добри като цяло, с голяма перспектива, но както има и добри, има и лоши мнения. Статистиката за 6 месеца в Google Analytics показва 35000 посещения от цялата страна, като имаме поставени системи в България няколкостотин само, което за нова кауза и цел е сравнително добре. EhybridCar е първата българска и европейска марка в България с тази иновативна и уникална комбинация на диоден принцип и разширителен съд играещ роля на 3 в 1 (резервоар, бъблер разширително тяло и охладител/филтър). Единственият в света от изцяло некорозионни материали като (полиетилен с най-висока плътност DHL-200 и полиуретан).

Какво предстои?

Ерата на водорода започна. В процес сме на разработка и приложение на апарати за бита и средната класа на населението, като отоплителни тела, еко и енергоспестяващи системи за автомобила и дома. И не малко вероятно бъдеще на автомобили и домове с минимални стойности за отопление и разход на гориво до под 1литър на 100км с конвенционално гориво.

Как ви звучи? Намирате ли вече повече смисъл в алтернативна система за задвижване на вашата кола? Какъвто и да е отговорът, водородните системи наистина са тук и очевидно набират популярност…

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *