Електрическият Golf Blue-e-Motion пак спечели (електро рали) в своя клас
Електрическият Volkswagen Golf Blue-e-Motion още не е в производство, но и в ‘предварителен’ вариант се справя добре, като за втори път спечели в своя клас в RAC Future Car Challenge, като използва най-малко енергия за изминаване на разстоянието от 95 километра между Madeira Drive, Брайтън и Pall Mall в сърцето на Лондон. Тазгодишното предизвикателство привлече по-голям брой участници от дебютното състезание, сред които такива с хибриди и модели с горивни клетки, както и супер ефективни дизели като Passat BlueMotion. Електрическият Golf получи титлата в клас Най-енергийноефективна масова обикновена кола (прототипи)…
Захранван с литиево-йонни батерии, Golf Blue-e-Motion се задвижва с електромотор с пикова мощност от 85 кВ (115 кс), а едно зареждане на батерията осигурява пробег от 150 километра при нормални условия. Максималната скорост е 139 км/ч, а ускорението от 0-100 км/ч отнема 11.8 секунди. Колата си има и регенерираща функция, чрез която уловена енергия се зарежда в батерията при освобожаване на педала за ускорение и в първоначалния ход (при натискане) на спирачния педал. Това намалява загубите на енергия, която иначе се губи в процеса на управление на колата. Въпреки неконвенционалното си задвижване, Golf Blue-e-Motion изглежда като всеки друг Golf, с място за петима и малко ограничение в багажното пространство, чийто обем е 279 литра.
Спечелилият в своя клас електро е бил управляван от един от инженерите на Volkswagen, Фолко Роде, навигиран от Фабиен Клайнерт и е един от двата Golf Blue-e-Motion участвали в тазгодишното събитие. Втората кола, която спечели миналата година, тръгна първа от старта и беше управлявана отново от Джим Холдер, редактор на спирание Autocar, този път с навигатор инженерът от Volkswagen, Айке Фелдхусен.
Третата кола на Volkswagen, Passat BlueMotion, един от най-ефективните и най-незамърсяващи автомобили с ДВГ на пазара днес, беше в ръцете на авто журналиста Ричард Аукок и Ед Чайна, най-известен с участието си в ТВ сериите “Да продадеш колата си” по Дискавъри.
Passat BlueMotion има 1.6-литров дизелов двигател с мощност 85 кВ (105 кс) и множество аеродинамични и механични промени за увеличаване ефективността на двигателя за комбиниран разход от 3.4 л/100 км и само 109 г/км CO2 емисии.
На пристигане в Лондон устройствата за запис на двата електрически Golf Blue-e-Motion са занесени заедно с тези на всички останали участващи коли в центъра на града за демонстрация по врема на първото досега Regent Street Motor Show.
Едва ли има по-разпознаваема кола от VW Golf и за нас няма никакво съмнение, че когато излезе на пазара в края на 2013 г., електрическата версия на най-масовата ‘народна кола’ няма да има нужда да се доказва колкото други. Вие как мислите?
От: Green Car Site
Leave a Reply