Електрическата CODA – на пазара в САЩ до края на годината

Фил Мърто, изпълнителен директор на Coda Automotive анонсира, че е планирано в САЩ продажбите на електромобила на компанията да започнат през четвъртото тримесечие на тази година. “Напредваме добре”, заяви той в изказване пред Automotive News .
“Около шест седмици отнема да бъдат превозени колите с кораб до Съединените щати, така че най-вероятно в края на четвъртото тримесечие ще ги видим да се продават в Калифорния.”На практика това означава, че първите няколко модела Coda може да пристигнат малко преди края на годината или при забавяне – в началото на 2012 година. Забавянето е значително, защото първоначалния пуск беше обявен за 2010, след което беше отложен за началото на 2011.

Ако от компанията бяха спазили първоначалните си планове, вероятно щяха да имат сериозни предимства като първите, пуснали на пазара електрическа кола с четири врати. За съжаление забавянето означава, че сега ще се конкурират сериозно с Nissan, Ford, Mitsubishi и други производители, а колата им ще бъде по-скъпа с приблизително 10 000 долара. (Анонсираната цена на електромобила на Coda за САЩ е 44 900 долара – около 60.000 лв).От Coda акцентират на няколко ключови предимства на своя модел: по-голяма батерия за по-дълъг пробег; активна топлинна система за управление за по-ефективното функциониране на батерията; по-бързо бордово зарядно устройство от 6.6 кВт и отделен багажник.
Изпълнителният директор Фил Мърто е бивш шеф на Chrysler и General Motors за Азия. По-рано тази година той смени Стивън Хелър, който временно заместваше дългогодишния главен изпълнителен директор Кевин Зингър. И двамата – Хелър и Зингър – са бивши директори в Goldman Sachs.
Източник: plugincars.com ; eCars.bg
Leave a Reply