Електрически автобус от BYD на двумесечни тестове в Брюксел
Брюксел получи официално чисто нов електрически автобус BYD eBUS-12 за двумесечни тестове в реални условия.
Тролеи, трамваи, а вече и метро – имаме си не малко превозни средства на ток. Но не и автобуси. Те не се движат по релси, нямат си и тиранти. Електрическите автобуси, с други думи, са си кът. Не е като да няма в някои градове, но са по-скоро изключение. Ще са такова и още няколко години, но не повече. Ето, в Брюксел, местният оператор STIB / MIVB току получи (миналата седмица всъщност) един голям електро автобус с 27 седалки + 4 сгъваеми места, за да изпробва възможностите му. Автобусът е китайски, марката е BYD, моделът eBUS-12, а пробегът, около 250 км в градски условия – идеално за STIB, особено предвид ангажимента на компанията да спре с поръчките на дизелови автобуси от 2015 г. Не е много далеч…
Както личи от снимката отдолу, eBUS-12 е натъпкан със всевъзможни сензори и измервателни уреди, които ще събират всякаква информация при целодневните обиколки на возилото из града. Като за медийното представяне, автобусът е разходен из града с известно количество от местните политици, но по време на целия тестов период на мястото на пътниците ще има чувалчета с пясък, които да имитират тяхното тегло. Така тестовете за пробега и производителността ще са по-реални, а едно от най-важните неща е как батериите ще се справят в много студено или много топло време. Дали Брюксел е най-подходящият град за такива проверки, е друг въпрос, но и със само две месеца тестове сега май ще може да се провери само поведението при ниски температири. Пък и е ясно защо китайците са избрали столицата на ЕС за демонстрацията .
Колко различно е от тролей? Ами, то си е автобус и потенциалната аналогия с тролей е само заради задвижването с ток. Електробусът си е като всеки автобус и една от малкото прилики с тролеите е точно електро задвижването. По монтирания на тавана “придатък” някои електробуси, като този на Opbrid, приличат по-скоро на трамвай или влак – зареждането на бордовите батерии става с пантограф, който се разгъва само при зареждане на последната спирка.
Електробусът на BYD, обаче, не е от този тип – зареждането му става посредством кабел, като при личните електромобили, но са нужни много по-сериозни мощности и доста време – “процедурата” отнема от 3 до 5 часа от трифазен източник с мощност 100 и 60 кВ съответно .
За оператори като STIB сега е точното време за старт на тестовете. С ангажимент за спиране на покупките на дизелови автобуси след само 2-3 години, изпробването на алтернативни задвижващи системи не бива да се отлага. Надяваме се тестовете да покажат, че е възможна целодневната работа с едно зареждане, защото 4 часа “на трупчета” през деня (за зареждане) не е много ефективно нито за компанията, нито за пътниците. И, разбира се, да бъдат направени съответните корекции и настройки, които да гарантират такъв работен цикъл.
Дали пък не се задава заместникът на тролея?!?
[От: TechVehi]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че е полезно, ефективно, практично и качествено.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply