Cadillac ELR на цена между Tesla Model S и Chevrolet Volt
В България в момента се предлага много ограничена гама електромобили, че чак не пасва да се използва дума като гама. С няколкото продадени бройки Peugeot iOn и близнака Citroen C-Zero, темпото и разнообразието не са особено ентусиазиращи. Няма и как да е различно – пазарният старт на повечето модели на други компании е обявен за следващата година (и нататък), а и цялата схема изисква сериозна подготовка. От Renault/Nissan например споделиха с нас, че инвестицията в сервизно оборудване, обучение на персонал и маркетингово комуникиране към потенциални клиенти са все сериозни и отнемащи време ‘процедури’, а освен това политиката на компанията (по отношение на представения и у нас по време на Автосалон София Renault Fluence Z.E. електромобил – и останалите модели разбира се) е да предлага електромобили си “на цената на дизелов еквивалент”…
Наистина предстои доста работа по навлизането на електромобилите у нас, но нашата е предварително да ви информираме във всички направления на този процес, за да сте максимално подготвени за новите мобилни технологии.
Цената е един от параметрите, които най-много интересуват мнозинството от купувачите на каквато и да е стока и по отношение на електромобилите не се забелязва някаква разлика. Всеки иска да ориентира за стойността на нов модел по неговата цена и да си направи сметката възможно най-добре. Въпросните налични на българския пазар компактни електромобили, за които става дума по-горе, се продават срещу €35,000, но тъй като все още нямаме база за сравнение у нас, да видим каква информация има за някои други бъдещи модели на други марки.
Преди няколко дена General Motors потвърди официално, че смята да произвежда Cadillac ELR, представен по-рано като концепцията Converj и сега вече става ясно, че когато излезе на пазара в края на 2013 г. или в началото на 2014 г., моделът (логично) ще струва от Chevrolet Volt 2012 (на когото е базиран като задвижваща технология).
Като говорим за Cadillac обаче, марка до голяма степен асоциирана с думата лукс, естествено изниква въпросът колко повече (ще струва този елегантен ELR)?
Bloomberg загатва колко в своя статия по въпроса, където се казва, че “GM планира цена за ELR по-ниска от струващия $57,400 Model S на Tesla Motor, според човек, запознат с плановете.”
Иначе казано, цената на Cadillac ELR 2014 ще бъде по-ниска от $57,400 – базовата цена на изцяло електрическия спортен седан Tesla Model S 2012 – чиято батерия (за модела с точно тази базова цена) ще осигурява пробег от 260 километра. Model S версиите с пробег 370- и 480 км разбира се ще бъдат по-скъпи.
Реално погледнато, най-вероятно базовата цена на ELR ще гравитира около $50,000 с до десетина хиляда отгоре за топ модел. Това определено ще е доста по-евтино от BMW i8, макар да не е правилно да сравняваме двата модела директно.
На сцената обаче още сега излиза кола с доста подобни параметри – Fisker Karma, макар и на двойна цена. Очаква се Fisker да покаже кабрио вариант на първия си модел на Aвтошоуто във Франкфурт следващия месец, а Audi R8 E-tron експериментална серия също е на път да види бял свят.
Едно е ясно, Cadlillac ELR отсега дава заявка за ‘евтин’ (полу) електро лукс, но с ожесточаване на конкуренцията до 2015 г. няма как да не видим по-ниски цени и по-добри технологии и подобрени модели от множество автопроизводители.
За нашия пазар вероятно най-интересен през следващата година ще бъде електрическият Renaul Fluence Z.E., който най-вероятно ще бъде на цена под 60,000 лв, а с електро вариант и на небезизвестното си Kangoo, Renault определено е в добра стартова електромобилна позиция.
От: Bloomberg
Leave a Reply