Volkswagen e-Crafter бус на ток още от 2017 г.

volkswagen-e-crafter-elektricheski-bus

Volkswagen e-Crafter бус на ток още от 2017 г.

volkswagen-e-crafter-elektricheski-bus

В този блог: Volkswagen показа електрически e-Crafter бус на изложението за индустриална техника в Хановер.

Изненадани сме от е-раздвижването във Volkswagen и в случая добрата новина е, че представеният e-Crafter е планиран за пазара от 2017 г. – не от 2020 г. или нещо подобно…

Като за начало, ето синтезирано техническите параметри:

  • Полезен товар: 4.2 тона;
  • Товарен обем: 11.3 м3;
  • Електромотор: 100 кВт (290 Нм);
  • Батерия: 43 кВтч;
  • Макс. скорост: 80 км/ч.

Товарният обем е сред най-важните показатели на бусовете и с монтиране на батерията на очаквано място, под пода на буса, той е като на Crafter моделите с ДВГ. С други думи, в електро версията няма компромис в това отношение.

В зависимост от конфигурацията пробегът може да стигне до 200 км, като в момента не знаем дали това е по новия Евро цикъл за шофиране. За съжаление старите автопроизводители упорито продължават да не се променят и ни представят нереални показатели за разход на енергия, които нямат нищо общо с тези на пътя.

Според VW батерията на e-Crafter се пълни до 80% за 45 минути при мощност 40 кВт, което изглежда прилично, въпреки че тези 40 кВт звучат малко странно. Обикновено зарядната мощност на 50 кВт DC станциите е 43-44 кВт, което е близо, но все пак не е точно 40 кВт.

Задвижващата електро система е вградена в новия Crafter още при разработката и тъй като не сме попадали на информация за модела сме приятно изненадани, че от VW планират да го пуснат на пазара още през 2017 г.

Сега параметрите изглеждат скромни, но пък е оставена възможност за надстройка на системата и когато развитието на технологията позволи ще може да се добавят батерии за двойно повече пробег.

Това, което се случва отсега обаче е, че e-Crafter се отличава от дизеловите варианти по специфичната Reef Blue Metallic боя, включително за броните и страничните лайсни. Другите отличаващи акценти са синята лента между фаровете (при електромобилите се разделяме с понятието радиаторна решетка) и дневните LED светлини с C-форма, познати и от други VW електро модели.

На таблото също има разлика – на място на оборотомера в дизеловите варианти, в електрическия има монтиран енергометър. На волана и седалките има отличителен син шев.

След като електрическият Iveco бус така и не се случи (поне досега) новината за такъв от Volkswagen отваря електро надпреварата в още един сегмент със супер ожесточена конкуренция. Да видим какъв ще е отговорът на Mercedes-Benz и Renault.

От: Green Car Congress


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *