Офроуд електромобили – познатият Land Rover Defender, само че на ток

elektricheski-land-rover

Офроуд електромобили – познатият Land Rover Defender, само че на ток

elektricheski-land-rover

В този блог: Land Rover представя седем електрически тестови версии на Defender, с много солидни параметри!

В крак с общата тенденция за тестване и представяне на електро модели при автопроизводителите, Land Rover се включва с цели седем електрически варианта на легендарния Defender, които ще бъдат представени на Автосалон Женева 2013. Засега компанията не планира серийно производство, а множество специализирани тестове, но точно това е пътят до поточната линия…

Електромотор вместо дизелов двигател

В общия случай сме свикнали да виждаме емблематичния Defender 110 оборудван с агрегат от типа на 2.2-литровия дизелов мотор с мощност 90 кВ (121 кс) и въртящ момент 360 Нм, в комплект с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Доказана машина, но дали няма нещо по-добро? Като 70 кВ (94 кс) електромотор с въртящ момент 330 Нм, който получава енергия от 27 кВтч, 300-волтова литиево-йонна батерия. С нея пробегът е над 80 км и при типична офроуд употреба с характерните ниски скорости електрическият Defender може да се използва до осем часа без презареждане. След изчерпване на енергията батерията може да бъде заредена догоре от 7 кВ зарядно в рамките на четири часа или за десетина часа с 3 кВ зарядно.

Окачване и 4х4

Експерименталните електрически варианти на Defender запазват заключването на диференциала и задвижването на всички колела. Но с наличния от нулеви обороти пълен въртящ момент на електромотора, отпада нуждата от множество предавки ц на мястото на шест-степенната трансмисия е поставен едностепенен редуктор с 2.7:1 предавателно число, комбиниран със съществуващата 4х4 система на Defender. Има и нещо ново – добавена е модифицирана версия на Terrain Response системата на Land Rover.

Батерия

Под капака на електрическия Defender, там където обикновено стои дизеловия двигател, е монтирана батерията, която тежи 410 кг. Това увеличава общото тегло със 100 кг спрямо базовия Defender 110 – на кантара електрическите версии показват от 2055 кг до 2162 кг, като разликата идва от типа – пикап, хардтоп или комби.

Всички основни компоненти на електрическата задвижваща система, включително батерията, инвертора и мотора, са с въздушно (вместо водно) охлаждане, което спестява много килограми и опростява системата. За този тип машини, от които очакваме супер надеждност, това е от изключителна важност.

Регенеративно спиране

Тази система е такава степен на ефективност, че с помощта на Hill Descent Control, електромоторът може да генерира 30 кВ електроенергия. Технологията позволява много бързо зареждане на батерията, без това да намалява нейния живот. В зависимост от условията по този начин може да се рекуперира до 80% от кинетичната енергия, която иначе се губи под формата на топлина.

elektricheski-land-rover-defender-testТестове на електрически Land Rover Defender 110

За проекта

За Land Rover този проект е нещо като полеви тест за електрическите варианти, при това във възможно най-тежки условия, както снимките показват. Потопени във вода или потънали в кал, те трябва да се справят еднакво или по-добре от доказалите се отдавна дизелови модели, за да станат един ден част от гамата на производителя.

Всъщност, тестове с електрически Defender вече са правени в Южна Африка, където вместо 2.4-литровия дизел, на Land Rover Defender 110 High Capacity Pick Up са монтирани 28.8 кВтч батерия и 59 кВ електромотор. Резултатите от този тест надхвърлят далеч стандартните възможности на електромобилите, с постижения като издърпване на 12-тонен влак по 13% наклон и 80 см газене във вода.

Електрическият Land Rover Defender може би е един от бъдещите хитове за ловджии и планинари, а с вече обявените тестове пазарната реализация едва ли ще закъснее много. След техническите параметри и като знаем как се представя електро Defender в Африка, остава само да разберем какви ще са цените.

{youtube}ef4r00Pp98Y{/youtube}

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *