Mercedes Vito на ток бие Tesla и Ferrari – 3 сек до 100 км/ч

В този блог: “Edna” фурия от Калифорния върви повече дори от Tesla Model S.
Ново име в електромобилната индустрия – Atieva – демонстрира по супер ефектен начин тестовата си разработка – Mercedes-Benz Vito преоборудван на ток, наречен с нетипичното има “Edna”…
Заглавието подсказва за това, но наистина са го пипнали много яко минивана – монтирали са му два електромотора, два комплекта силова електроника, две предавателни кутии, батерия с капацитет 87 кВтч и всичкото това гарнирано с мощност над 900 к.с.
Компанията е обявила и електрически седан за 2018 г. със същите параметри и начално производство от 20,000 броя годишно. Реално това е тестов електромобил за технологията.
Причината да си правят тестове използвайки голям ван като Vito е точно защото е голям и в него има място за експерименти. Феноменално е, защото въпреки теглото от 2,268 кг мистър “Edna” дръпва от 0 до 100 км/ч за 3.08 секунди и както ще видиш във видеото отдолу изпреварва с малко Tesla Model S P90DL. От Atieva твърдят, че седанът им ще ускорява дори за 2.7 секунди (е, върви ги мери…).
Ферарито в случая… доскоро коли като тази бяха ненадминати, но това вече не е така.
Зад Atieva седи човек на име Питър Роулинсън, участвал в инженерните разработки на Tesla Model S. Сега Питър е главен инженер на Atieva, която си е осигурила няколкостотин милиона долара инвестиции. Интересно е, че сред инвеститорите са японският гигант Mitsui & Co Ltd, както Venrock, компания за рисков капитал от силициевата долина свързана с фамилията Рокфелер, която някога финансира също Intel и Apple.
Изпълнения като това показват колко голям потенциал има в конверсията на електромобили. Сега е още трудно и скъпо начинание, но някой ден на светофара може да те изненада младеж със стар ван криещ неподозиращи електро мускули.
{vimeo}173957873{/vimeo}
Благодарско на Алекс Димитров за анонса.
Comments (19)
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат “ludicrous mode”. Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала
тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала