Ford Focus Electric с домашно слънчево зареждане

С такава къща и електромобил, нещата изглеждат чудесно

Ford Focus Electric с домашно слънчево зареждане

С такава къща и електромобил, нещата изглеждат чудесно

Скорошна реклама на Ford Focus Electric в САЩ подсказа, че пазарният дебют на електромобила се отлага за пролетта, но това не пречи на Ford и SunPower да работят съвместно по високо ефективна покривна слънчева система, която ще осигурява на всеки притежател на Focus Electric достатъчно възобновяема енергия, та да компенсират изразходената за зареждане. Предвижданията са 2.5 киловатовата система на SunPower да произвежда около 3,000 кВтч електроенергия годишно, при 25-годишна гаранция…

Агресивната електрифицираща стратегия на Ford включва пазарен старт на пет електро модела в Северна Америка до 2012 г. и в Европа до 2013 г., най-известен сред които вероятно ще е новият Focus Electric – версия с нулеви емисии на глобално популярния Ford Focus.

“С ‘Drive Green for Life’ програмата, притежателите на Focus Electric могат да намалят разходите по собствеността, като генерират достатъчно енергия от високоефективната покривна SunPower слънчева система, компенсирайки изразходваното за зареждане електричество”, обяснява Майк Тински, директор на Глобално електрифициране на превозни средства и инфраструктура във Ford. “Това е еко решение, което идеално допълва нашия зареждаем продукт и други зелени инициативи.”

“Новаторското партньорство на SunPower с Ford е печелившо и изцяло в полза на потребителя, осигурявайки обширна устойчива програма”, казва  Том Вернер, ИД и президент на SunPower. “Възползвайки се от тази програма, притежателите на Ford Focus Electric могат да си осигурят добавена стойност с инсталирането на SunPower слунчева система, най-високо ефективната и надеждна на пазара днес, генерираща електричеството, нужно за зареждане на техните електромобили.”

SunPower слънчево зареждане за Ford електромобили

SunPower слънчево зареждане за Ford електромобили

С мощност 2.5 кВ, покривната слънчева система се състои от SunPower® E18 Series слънчеви панели, които произвеждат средно 3,000 кВтч електричество годишно. Тези високо ефективни слънчеви панели генерира около 50% повече електричество от конвенционалните панели и заемат по-малко място на покрива. Системата е оразмерена за около 1500 км месечен пробег.

Пълната SunPower слънчева система се предлага на базова цена от $10,000, след приспадане на федерални данъци. Местни щатски отстъпки, както и други инициативи, може да свалят още цената на системата, в зависимост от мястото на местоположението на клиента. В покупката се включва и домашна контролна система, с която може да се проследява производителността на слънчевата система в интернет или чрез iPhone приложение. SunPower предлага и достъпни лизингови решения, а цената не включва местните щатски такси (нещо като нашето ДДС, но с различна ставка във всеки щат.

Електрифицирането е важна част от цялостната устойчива стратегия на Ford, която включва пускането на пет електрически модела през 2012 г. в САЩ и 2013 г. в Европа. Ford вече започна да продава Transit Connect Electric, който стана обект на не един и два теста. През 2012 г. освен Focus Electric на пазара (в Северна Америка) се очакват и новият C-MAX Hybrid, втори хибрид със следващо поколение литиево-йонна батерия и C-MAX Energi зареждаем хибрид. Тази разнообразна гама от електрически коли определено ще привлече по-голяма дизапазон клиенти към продуктите на Ford.

Това, за което се сещаме е, че непременно ще разговаряме с Българска фотоволтаична асоциация, за да разберем дали има контакти с местните дилъри на големите автопроизводители, които се очаква през следващата година да започнат да продават електромобили (Peugeot всъщност вече продава iOn, а Citroen неговия близнак C-Zero). Идеята разбира се е за местни договори, които да осигуряват на желаещите възможност да си закупят слънчева система, с която да зареждат своя нов електромобил и така да затворят кръга на устойчивата мобилност. И всичко това е само на година две от нас. Страхотно!

[От: EV News]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *