Нов тестов електробус в София, два в Дармщат от есента и завод на BYD във Франция
В този блог: Електробусни новини от България и Европа.
В София започнаха тестове на нов електрически автобус чешко производство, който се движи пробно по линия 84 до летището. По нея от началото на януари тестово върви и китайски електробус…
Електробусът беше представен в края на февруари заедно с още един по-малък модел на събитие в чешкото посолство. На този етап от развитието на електромобилните технологии такъв електрически автобус е около два пъти по-скъп от дизелов.
Предимствата обаче идват с употребата и са значителни – експлоатационните разходи са в пъти по-ниски и в движение електробусът е значително по-тих и не генерира никакви емисии.
Това е трети тест, който Столична община започва с електробус. Преди втория от началото на годината имаше и друг от 2014-2015 г. с електробус с ултракондензатори. Време е и за покупки, че докато ние тестваме вече няколко години в Белград вече закупиха 6 електробуса, след много по-кратък тест.
Отиваме по-натам в Европа. В германския град Дармщат транспортната компания HEAG Mobilo е поръчала два електробуса Sileo, които ще бъдат доставени през есента. Планът е да ги зареждат през нощта и преди да влязат в редовна употреба ще минат тестове.
Sileo гарантира между 230 и 250 километра с едно зареждане в зависимост от модела, което според компанията ще е достатъчно за 80 процента от автобусните линии. Двата електробуса струват 1.25 милиона Евро, от които по специална програма транспортното министерство ще поеме €273,000.
Нататък към Франция, където след преценка на дузина локации, китайският производител BYD е избрал Hauts-de-France за място на първата си фабрика за сглобяване на електро модели в Западна Европа. Планирали са още и центъра за продажби, сервиз и логистичен център.
Новото съоръжение ще бъде разположено на площ от 32,000 кв.м. и производството на електробуси там е планирано за първата половина на 2018 г.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….
В четвъртък вечерта на летището видях единия електрически 84, но нямах време да го снимам. Не знам кой от двата е бил, но някъде сред надписите “100% електрически” ми се мярна “Ловеч”. Та нещо ще да участваме и ние….