Електромобилите и японските редкоземни елементи
На 4-ти юли, Япония обяви, че е открила редкоземни елементи под дъното на Тихия океан. Отлаганията, открити в международни води на изток и на запад от Хавай на 3,500 и 6,000 метра под морското дъно, съдържат 80 до 100 милиарда метрични тона редкоземни материали, включително dysprosium, което почти достига 110-те милиарда тона доказани резерви на Китай.
За електромобилната индустрия, последствията от това разкритие са значителни – предвижда се до 2014 г. недостигът на редки елементи, използвани за производството на електрически коли да варива в диапазона 12% – 33%, докато производството на cerium ще надхвърли търсенето с 16%…
Япония и редкоземните елементи: Китай като основен доставчик
Средно, всеки електромобил, бил той зареждаем или хибриден, съдържа 11 кг редки елементи, най-вече neodymium – други използвани елементи са praseodymium, dysprosium, terbium, lanthanum и cerium, според проучване на New York Times.
Япония, най-големият пазар за електромобили през 2010 г., внася около 30,000 тона редки елементи на година – от тях, през 2006 г. са били произведени 10,500 тона neodymium-iron-boron съединения (Nd2Fe14B, магнитите в безчетковите AC мотори за електромобили), в допълнение към неназовано количество, произведено офшорно от Китай. Въпреки това, Япония смята да намали доставките от Китай с 30% през 2011 г., след като през 2010 г. Китай намали с 40% и през 2011 г. с 11% своята квота за износ, надувайки десетократно цените на определени редки елементи.
Япония и редкоземните елементи: след Китай
Японски съвместни предприятия:
Бразилия – Companhia Brasileira de Metalurgia e Mineracao (BMMC): Японската Nippon Steel, южнокорейската Posco и National Pension Service платиха $1.95 милиарда за 15% от BMMC, получавайки noibium, използван за производството на висококачествена стомана за превозни средства;
Бразилия: Mitsubishi си партнира с Neo Material Technologies в японско/северно американско/канадско/бразилско съвместно предприятие за стимулиране на бразилското производство. Очаква се проектът да произвежда 500 метрични тона на година между 2011 и 2013г.;
Казахстан, Виетнам и Индия: Други японски проекти за съвместни предприятия планирани да стартират между 2011 и 2013 г., промотирани от Sumitomo и Toyota, целят да произвеждат 8,300 тона годишно.
Анализ
На ниво под една-трета от годишното потребление на Япония и малко над 7% от световния капацитет за производство от 125,000 през 2010 г, 8,800-те метрични тона, получени от външни съвместни предприятия са доминирани тотално от Китай по отношение на производство и потребление. Ако Япония реши да разработи отлаганията в Тихия океан, високите технологични разходи и ниската производствена ефективност могат да намалят възвращаемостта на инвестициите и да надуят цените на стоките.
[От: cars21]
Leave a Reply