Един политик не иска ръкавите му да миришат на бензин
Зная от опит и наблюдения, че за повечето хора цените и екстрите са далеч по-напред от “зеленото”. Предпочитаме “лично”, пред “екологично”. Затова вече стана ясно, че опитът за популяризиране на електромобилите с “чистото” въобще не дава желания резултат. Везните все още са прекалено наклонени в посока ДВГ. Все пак напоследък има доста развитие около електрическата мобилност – дори ЕК най-после постави определени цели. Та, понеже попаднах на нещо много интересно за мен, си зададох въпроса какво значение имат думите и мнението на известен политик за темата “ток срещу бензин”?. Ще ти разкажа, пък ти ще си прецениш сам/а…
Преди да се впусна в тази история, само да ти кажа, че не става дума за български политик. За да не ти губя времето, ако “чужди” неща не те интересуват.
Не зная дали името Стивън Чу ти е познато име? Ако не – това е министърът на енергетиката на САЩ. Сега вече бившият, защото само ден след като обяви Workplace Charging Challenge добавката към EV Everywhere (ето ти част от американските електромобилни планове) по време на автосалона във Вашингтон, Стивън обяви, че напуска поста. В продължение на своя мандат мистър Чу показа недвусмислено че чува и разбира сигналите на електрическата мобилност и въпреки че в заключителната му реч тя не е сред най-споменаваните теми, и малкото в тази посока стана повод за този блог.
В щатите си имат конкретна цел за електромобилите. “Малко е амбициозна” казва Чу, “но ще видим какво ще се получи, предвид 24-те хиляди продадени Chevy Volt от 2011 насам и в контекста на наскоро намалените цени на Nissan LEAF“. За целта “1 милион електромобила в САЩ до 2015 г.” става дума. “Със субсидиите сега в някои щати LEAF може да се купи и за под $20,000, но целта е да стигнем до тези цени, без субсидии, в рамките на 10 години. Това е, което ме въодушевява като цел”, допълва Чу.
Наистина, това е много далеч от нас, ние сме си в България, ще кажеш, каквито цели си имат американците, техни са си. Но аз говоря за хора, за мнения и желания, не за народности и постове. И ето какво всъщност ме провокира да напиша този блог – мнението на Чу за разликата между ДВГ колите и електромобилите. Че всеки може да го каже това, което след малко ще ти предам като негови думи, ясно. И много хора вече са го казвали. Но както добре знаем, човешката история е показала, че често има голямо значение кой (и как) казва нещо. Едно е малкият български електромобилен блог, например, друго е мнението на енергиен министър, чиито думи отекват по цял свят чрез медии, интернет и прочие.
И ето го това, за което е моята история тук. Журналисти питат Чу кога електромобилите ще станат достъпни и как хората да бъдат стимулирани да ги купуват?
Не зная какви са били реакциите на журналистите получили този отговор. Вероятно би ми било интересно да ги видя. Но по-важното е мнението на Стивън като човек и потребител, който просто търси по-доброто за себе си и останалите. Не като политик от най-висок ранг. Този блог не създадохме, за да пеем песни в безрезервна подкрепа на електромобилите или да анатемосваме добрите стари “служители на четири колела”, които се движат с бензин или дизел. Те са част от живота ни и ще продължим да ги подобряваме, докато (ако) някой ден не останат в историята, както всичко останало в нашия свят.
За мен няма значение дали идва от българин или американец подобно послание, като това, което предизвика този блог. Защото и аз, като Стивън (и много, много други), искам по-доброто, и доколкото го намирам в електромобилите, подкрепям тяхното разумно разпространение. Не че не могат да ми сипят бензин на бензиностанцията, ама все нечии ръце ще (продължават да) миришат, независимо от факта, че “им е платено да вършат това” .
За този блог почерпих идея от Autoblog Green!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply