Кой електромобил как се справя тази зима
Зима 2013/2014 още не ни сковава в България, но има места, на които електромобилите я усещат осезаемо. Събираме отзиви за спадане на пробега при малко или доста под нулата, да имаш представа как са нещата в момента с различните електро коли на пазара…
А нещата са такива, че сегашните батерии може да губят цели 25-50 процента от заряда, когато е много студено навън. На повечето електромобили това не им се отразява много добре, заради пробега от 80-120 км при добри условия. Лесно се смята колко много може да падне при до 50% загуба, но да минем към най-известните марки и модели за повече подробности.
Nissan LEAF
Чакаме ли чакаме да дойде в България вече три години, та влизаме в четвъртата. Няма LEAF и това си е. Важното е, че вече много хора знаят за най-масовия засега електромобил, включително българ(к)и. Пишем си редовно каквото интересно изнамираме за колата пък ето сега се появяват пак зимни отзиви оттук оттам.
В Plugincars има няколко мнения, събрани от Pluginsights. Един LEAF собственик, например, казва, “Има моменти, в които бензиновата ми кола не пали, а LEAF винаги си стартира.” Жената на човека пък прихванала притеснения от пробега със своето Audi, чийто датчик за нивото на горивото замръзнал и въпреки пълен резервоар стрелката седяла плътно вляво. На ти сега бензин :))).
Но Nissan LEAF си страда откъм пробег през зимата, при това понякога здраво. Семейство пътувало около 25 километра при -5°С навън, като при тръгването техният LEAF показвал 80 км пробег, а когато пристигнали на екрана пишело 20 км… Съответно от 12 чертички на батерията имало само 3. Не мислят да се разделят с електро колата, но е ясно, че си трябват доста подобрения!
Tesla Model S
Очаквано, с тази гигантска спрямо на останалите електромобили, батерия, Tesla Model S 85 почти не те вкарва в зимни пробег притеснения. Отзивите от щатите са от типа “с Tesla съм 100% сигурен, че ще мина 250 км.” Не е като 400-500, ама бива.
Собственикът на софийския Tesla Model S не познаваме лично, но приятел е разговарял с него и знаем, че е минавал 400 км с едно зареждане през декември. Нашата зима я няма още, та не е било на -5°С или по-студено, но си е инфо за Model S от България и се надяваме да има все повече нашенски отзиви оттук насетне.
Tesla Model S е скъп електромобил, но не и повече от германските модели от горния клас. Посланието от тази кола е пределно ясно – на електромобилите им трябват по-големи батерии. Но масовите и без това са скъпи, като за среден клас коли, та какво остава по-големи батерии да им сложат, че още по-скъпи да станат. Въобще, малко задънена улица се получава, докато не паднат достатъчно цените на батериите.
Но е факт, дори “само” 400 км да е пробегът на Model S, и 30% да пада на много студено, пак си имаш поне 250 км, което си е супер прилично. Това е и причината да се говори, че Model E вероятно ще е с 60 кВтч батерия – по-малък и по-лек нали ще е, което следва да дава над 300 км пробег в добри условия. На 200 км да ти пада зимата пак е добре, хем че с подобряването на технологии тези загуби няма как да не ги ограничат.
Mitsubishi i-MiEV (peugeot iOn/Citroen C-ZERO)
При Mitsubishi i-MiEV нещата не седят така добре. Има оплаквания като при LEAF, за драстично спадане на пробега, най-вече заради използване на отоплението на купето и нагревателя на задното стъкло. Вариант да запазиш повече електрони в батерията е да използваш отоплението на седалките и волана вместо парното, да си с шапка и ръкавици и такива работи. Ъммм!
Chevrolet Volt / Opel Ampera и плъгин хибриди
Нали си имат и бензинови мотори, не ги притеснява толкова пробега хората с тези коли. Но на ток си имат загуби и те през зимата. Има отзиви за намаления пробег на ток, но все пак става дума за комбиниран разход (ток/бензин) еквивалент на няма и 4 литра на 100 и в супер студени дни. Само на бензин предполагаме, че може и да се отива на около 7/100, предвид лятното ни постижение от около 6 литра.
Ето и прясна информация от морето (подробно в коментара на earendil отдолу):
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км. 49 км ток, 13 км бензин (1л). Ако ползвам само седалките, вероятно ще го мина само на ток… ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ЕЛ минавам до 40 км с парно.
Има още електромобили за изследване, ще допълваме тук и във форума, пък давай и ти някой и друг отзив, да си помагаме ;).
[От: Plugincars]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)
Пример за Ампера:
Снощи, 4 градуса, мъгла, фарове и отопление на комфортно ниво (не обичам да зъзна въпреки, че пробега ми страда).
Несебър-Бургас-Несебър – 62 км.
49 км ток, 13 бензин (1л.) . Ако ползвам само седалките – вероятно ще го мина само на ток. .. ама халал да им е на Лукойл единия литър бензин, за да ми е топло и приятно.
При температури под 0 (засега е стигало до -2 май) на ел минавам до 40 км с парно.
За сравнение – есента при 16-17 градуса : 72-3 км на ток без проблеми (със зимни гуми).
заб. Разхода на бензин е мн висок в 1вите 10 км. Това е нормално, тъй като ДВГ е студен. Ако се кара по-дълго разстояние на бензин си пада.. Скоро ходих на 140 км от тук и чисто бензиновия разход ми беше 5.7 л/100 при 100-120 км/ч… в комбинация с батерията май дойде към 2.5-3/100 🙂
Ааа ето те xD. Пратих ти [I]лично[/I] във форума точно да споделиш и да добавим в блога, та ето сега отзива ти е добре дошъл и ще включа част от него (y)