EVdrive удължава пробега на супер електрическия Gitano EGT
Както е тръгнало май скоро ще има някое специално голямо изложение за спортни електрическите коли, които започват да стават все повече и ако досега хорото се водеше от Tesla Roadster, заявката на Rimac Automobili с колата стрела Concept_One вдигна летвата в посока Veyron нива. Michel Motorsports избра SEMA 2011 изложението за дебюта на своя Gitano EGT като първа оригинална дизайнерска идея. Интересно е обаче дали вие имате идея къде ‘живее’ Michel Motorsports. Не посягайте към Google, моля, така и баба знае. ОК, така или иначе ще видите – отговорът е – Филипините…
Това наистина е далеч, но на компанията никак не са далечни изработките на реплики на класически спортни коли. Последните обикновено не свързваме с тишина, но тук е и разликата – под дългия капак на Gitano EGT свисти нещо различно от типичните за фирмата Lotus агрегати – 150 кВ електромотор, способен да осигурява 300 Нм в целия диапазон от 0 до 5,000 об/мин.
Определено не е зле, макар да е доста далеч от чудесията на хърватския младеж Мате Римац, за която нямаше как да не ви напомним в началото на статията, но това не е всичко по задвижващата система на Gitano EGT – хм, колко пасва това E пред класическото GT… Fisker Karma е горещият картоф при електромобилите с удължен пробег сега, но и филипинският екип използва тази технология – под задния капак на EGT малко в стил костенурка (поне откъм разположение) има скромен 25 кВ (35 кс) роторен двигател, който дава сили за още 400 км пробег след изминаване на 160-те километра, за които стига сокът в батерията. Двигателчето е с размера на резервна гума и работи с различни горива, за да пълни батерията след като собствената й електроенергия свърши.
Задвижващата система на Gitano EGT е дело на EVDrive, за чийто екип това също е дебют в търговския сегмент, а освен EGT, Michel Motorsports демонстрира и електрическа конверсия на BWM E46, която ще се предлага на пазара от втората половина на 2012 г., като първата от цяла серия системи с мощност от 65 та чак до над 1,000 конски сили.
На този етап цената на Gitano EGT не е ясна – не че има информация и кога ще започне производството. Ясно е само, че първите бройки ще бъдат изработени в Англия, та ако някой се заинтересува, поне няма да се разколебае от огромното разстояние до Филипините.
От: Autoblog Green
Leave a Reply