Елон Мъск коледни изненади – баш Supercharger
В този блог: Точно преди Коледа Елон пусна мухата за Supercharger v3 с (над) 350 кВт мощност.
На въпрос в Twitter дали има нови планове за монтиране на соларни панели по Supercharger зареждачките, Мъск отговори, че за да стане това навсякъде е нужна версия 3 на суперчарджърите, втора на Powerpack модулите и участието на Solarcity…
Точно този туийт обаче завършва с “Pieces now in place”. Това е много интересно и след като SolarCity вече е част от Tesla, излиза, че и другите два елемента ги има.
На друг въпрос (пак) от Electrek, дали говорим за 350 кВт мощност, отговорът на Елон прозвуча хем майтапчийски, хем много яко:
@FredericLambert A mere 350 kW … what are you referring to, a children's toy?
— Elon Musk (@elonmusk) December 24, 2016
То какво да очакваш от човек занимаващ се ракети за многократна употреба – какво са 2-3 мегавата за Supercharger станция с 8 места?!? 🙂
Съвсем наскоро писахме за голям проект на няколко автопроизводителя – да монтират 400 супер бързи зареждачки с мощност 350 кВт из Европа до 2017 г. Изглежда Елон и Tesla също няма да чакат и дори като нищо може (отново) да са първи и с това. Да не говорим, че ще им е по-лесно, защото трябва да добавят мощност към вече изградени станции, вместо да правят нови от нулата.
Иначе сега максималната мощност на суперчарджърите е до 145 кВт, та 350 кВт ще е съвсем друга игра. С такава мощност ще се стигне до това, за което техническият директор на Tesla Джей Би Стробъл говореше през 2012 г., че целта на компанията е да свали времето за зареждане до 5-10 минути.
Има и още. Дали с всичките тези нови версии някои станции на Tesla ще могат да работят самостоятелно, без връзка с мрежата? Мда, ще могат!
lang=”en” dir=”ltr”>@djsearle @FredericLambert Yes, grid won't be needed for moderate use Superchargers in non-snowy regions
— Elon Musk (@elonmusk) December 24, 2016
ОК, да видим как излиза сметката. Ако мощността на зареждане е 350 кВт и закачиш Tesla с 10% заряд в 90 кВтч батерия, поне до 50% от капацитета трябва да зарежда с максималната мощност. Тези 40% от 90 кВтч са 36 кВтч или около 1/10 от 350 кВт мощността за един час. Съответно една десета от часа са 6 минути или накратко:
– Близо половин батерия за около 6 минути!
След това с напредване на зарядната сесия мощността ще пада, но при 350 кВт би трябвало батерията да се зареди до 80% за не повече от 20 минути. Сега са само непроверени сметки, че тепърва ще минаваме през 100, 150 и 200 кВт устройства, които също ще намалят осезаемо времето за зареждане спрямо сегашните 50 кВт DC зареждачки.
Всичко това ни връща и към изоставения от Tesla модел с подмяна на батериите. Логично е с увеличаване на мощността моделът изискващ построяването на множество нови станции за роботизирана подмяна да стане ненужен.
Колкото до мощностите, определено са по-големи от тези, с които сме свикнали. Ще трябва да се правят много нови трафопостове с половин, един или повече от мегават мощност. Иска си съответните инвестиции, но е абсолютно изпълнимо и вече е очевидно, че отиваме натам.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (27)
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?
а може би се намеква(намирисва) на нови батерии – кондензатор-батерия!?