Tesla камион и пикап се очертава да видим догодина
В този блог: Елон Мъск обяви Мастър план Част 2 за развитието на Tesla с някои изненадващи новости.
За постигане на устойчиво бъдеще Елон насочва компанията си към производство на пикапи, камиони и нещо от сорта на градски возила, но не точно автобуси…
Предвид факта, че трябва така или иначе да се разделим с изкопаемите горива, чието неистово използване вече е предизвикало драматично покачване на нивата на въглерод според повечето учени, колкото по-бързо настъпи тази раздяла, толкова по-добре, смятат в Tesla.
Масовият Model 3 вече е по-близо и знаем как изглежда. Това е един от ходовете на Tesla за въпросното по-бързо разделяне с горивата. Сега добавят и още няколко много интересни и дори изненадащи неща, защото някои не бяха очаквани – работят по създаване на пикап, камион, градско возило на ток и компактен SUV. И към всичкото това естествено добавяме стационарните батерии и соларните панели.
Това с компактния SUV се очакваше, за нещо от типа на електробус Елон загатна през пролетта в Норвегия, а за пикап няма нищо конкретно, но много хора обсъждат темата. Но камионите са изненада и дори са му измислили име на направлението – Tesla Semi (може да обхваща леко- и тежкотоварни). Друг важен акцент в плана е, че по-евтин електромобил от Model 3 в гамата няма смисъл, така че е малко вероятно да направят такъв.
В блога за Мастър плана Елон пише, че тежкотоварен камион и пикап вече са в начален етап на разработка и би трябвало да са готови за показване следващата година. Според Елон, Tesla Semi ще реализира значително намаляване на разходите при транспорта на стоки, като в същото време ще предлага забавно управление с по-висока степен на сигурност.
Идеята за градското возило на Tesla включва нещо необичайно – на мястото на пътеката между седалките също да има седалки. Не само това, но и да се синхронизира тръгването и спирането с това на околните превозни средства, което да направи по-плавен градския трафик. За хората без телефон предвиждат бутони по спирките, а в дизайна са интегрирани също инвалидни столове, бебешки колички и велосипеди.
Сега има много шум около Автопилот системата на Tesla, но планът на компанията за технологията е такъв, че всичките й видове електромобили да са способни да се управляват сами, дори някоя от системите да дефектира. Но според Елон напасването на софтуера и регулаторните тестове ще отнемат много повече време от изработката и вграждането на хардуера.
С други думи, в един момент ще можеш да извикаш отнякъде колата си, която да дойде да те прибере и докато се возиш може да спиш, четеш, чатиш или правиш каквото друго искаш.
Тук обаче в схемата влиза и споделянето, защото ще можеш да пускаш своя Tesla електромобил във флотата за споделяне с едно докосване на бутон в мобилно приложение. Така колата ти може да печели пари докато си на почивка. Интересно, г-н Мъск, ще е чудесно да работи добре такава система, че да си даваш колата за обществено ползване може да е предизвикателство…
Натрупаха се неща, така че да обобщим новия Мастър план, Част 2, както Мъск го нарече:
- Изграждане на впечатляващи соларни покриви с интегрирани стационарни батерии;
- Разширяване на гамата от електромобили за навлизане във всички ключови сегменти;
- Разработване на безпилотна система 10 пъти по-сигурно от ръчното шофиране, чрез трупане на данни от използването на системата в реални условия;
- Колата ти да ти печели пари, когато не я използваш.
Кое ти допада и кое не?
Източник: Tesla.com
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (36)
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
Опа, това е интересно с тези 145 кВт – ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.
От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
А защо не и Тесла самолет и скутер 🙂 Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно….. но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр…. Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите….
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.
Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.