По-рано от очакваното, Porsche изгради станция за 10-15 мин зареждане
В този блог: Porsche изгради първата в света 800V зарядна система.
Новите зареждачки (изглеждат си като пипнати от Porsche Design) са монтирани пред наскоро изградено представителство на компанията в Берлин. Системата работи със зарядни кабели с течно охлаждане и е първата стъпка към наистина бързо зареждане на електромобили. Подробности от колегите от германското електромобилно издание Electrive…
Според ИД на Porsche Йенс Пурфаркен, с излизането на Mission E на пазара през 2019 г. хората ще могат да се движат из Германия със супер електро кола, без никакви притеснения за зареждането. Бихме добавили навсякъде, че не само в Германия искат да зареждат бързо, но да приемем, че това се подразбира. Пък и сега си го има това – Tesla се зарежда за 30-40 минути. ОК, не цялата батерия, но стига за пробег 200 км и се приема нормално.
Все пак ни изненадаха малко с пускането на 800V зареждачки две години по-рано, но това показва, че са съвсем сериозни за новата технология и си изпълняват обещанието.
Системата е разработена от Porsche Engineering и е монтирана пред салон на компанията в южната част на Берлин. Две стилни зарядни станции с кабели с течно охлаждане дават мощност до 350 кВт всяка с работен диапазон на напрежението 180 до 950V. Естествено на тях могат да се зареждат електромобили с по-ниска мощност (50 или 80 кВт) по CCS стандарта.
В момента системата минава процес на сертифициране и най-вероятно е най-мощната в Германия на този етап. На станциите ще може да се зарежда в рамките на работното време на салона безплатно, докато бъде завършена системата за плащане. Според Михаел Кифер от екипа, станциите постигат впечатляващите 97 процента ефективност.
Porsche пуска системата две години по-рано, но екип от 70 инженери е работил също две години, за да реализира проекта. Основното предизвикателство пред екипа е било да реши проблема със силното загряване на кабелите, предизвикано от протичащия със сила стотици ампери по тях ток.
За такива големи мощности са нужни адски дебели кабели, които ще е почти непосилно да хващаме с ръце заради теглото и твърдостта им. Затова решението е да се използват кабели с по-малко сечение, които да бъдат охлаждани със смес от гликол и вода. Съответно при много ниски температури като -20° кабелите могат да бъдат затопляни.
След тази първа инсталация компанията ще проучва възможността такива станции да бъдат монтирани пред всички салони в Германия, като за целта ще трябва да има (или да може да се изгради) връзка с електрическа мрежа със средно напрежение.
Важното за Porsche ще е всички изпълнители участващи в изграждане на новите станции да не правят каквито и да било компромиси. Тук дават и малко анти-Tesla обяснение: “Споделянето на мощността като на Supercharger станциите на Tesla не е като за нас”. Разбирай – ние правим нещата както трябва – на всяка зарядна колонка да има максимална мощност. Няма лошо, макс. мощност значи всяка от няколко коли една до друга да се зареждат без забавяне.
От опита ни досега нашето мнение е, че прототипът на системата идва навреме, за да се демонстрира, че такова мощно и бързо зареждане на електромобили е възможно и изпълнимо. Батериите на всички сегашни електромобили, без изключение, са с работно напрежение до 400V и не са пригодени за такава мощност на зареждане.
Но с тази нова технология се отваря вратата за това след 2-3 години на пазара да започнат да излизат точно такива електро коли. За Porsche е въпрос на чест и компанията знае, че нейните клиенти не са склонни да правят компромиси – карат мощни и бързи коли и едва ли биха прегърнали технология за бавно (или не особено бързо) зареждане.
Също така сме на мнение, че далеч не всички автопроизводители ще предложат 800V електромобили до няколко години и много модели може да минат просто на 150 кВт максимум при сегашните 400V, който ще е напълно достатъчен за батерии с капацитет до 60 кВтч.
От: Electrive
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (36)
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Но няма кой да се зарежда с такава мощност освен някой автобус
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Клетките които изграждат батерията на Тесла, са способни да бъдат зареждане с 3,5С. Проблемът е, че цялата батерия Не е проектирана за това. Ако окабеляването и охлаждането на батерията са проектирани за такова зареждане, ще може да се ползва и зарядно с такава мощност. Колкото по-голям е капацитета на батерията, толкова ще е по-облекчен режимът на зареждане.
Предполагам че следващата батерия на Тесла ще е 120 киловатчаса и ще бъде проектирана да се зарежда с такава мощност, щом третата версия на supercharger ще е с подобна.
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Мисля че Тесла първо ще мине през 110-115квтч батерия щом се появи някой конкурентен електромобил. Съмнява ме да направят 20квтч скок, ако имат по-рано възможност за 110квтч примерно
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.
Ако не се лъжа, новите клетки, които вече произвеждат в Гигфабриката и ползват за Модел 3, са с 20% по-добра енергийна плътност. Оттам си направих извода, че новата батерия за моделите S и Х, ще е с 20% по-голям капацитет.
От друга страна, ако решат да подобрят охлаждането с някоя нова охладителна система която заема повече обем, е възможно капацитетът да е по-малък от 120kWh.