Как E.ON прави електрическата мобилност без co2 емисии реалност

Mini E зареждане на станция на E.ON

Как E.ON прави електрическата мобилност без co2 емисии реалност

Mini E зареждане на станция на E.ON

В привидно заспалата в електромобилно отношение доскоро Германия вече гърми от електрически новости, за много от които разбираме от започналия днес (за публиката) Автосалон Франкфурт 2011, на който се очакват над 1 милион посетители. Пресконференцията на Mercedes-Benz буквално ни зашемети с ултрамодерна хореография и определено електрически акцент, а в двата прес дена преди откриването на изложението видяхме изобилие от електрически премиери, не само сред колите. RWE демонстрира своята бърза зарядна станция на щанда на Brabus, където има разбиващ чисто нов E-class, на който Zero Emission поделението е изтръгнало всичко ‘ненужно’, превръщайки го в електромобилен звяр и страхотната новина е, че макар и в малка серия, това електрическо чудо ще влезе в производство. Както си седеше в ‘електромобилния’ ъгъл, гледайки електрическите премиери на Audi и BMW, Mercedes-Benz се събуди с демонстрация на електрически B-Class E-Cell с удължен пробег, но думата ми беше за RWE и впечатление прави, че конкуренцията в новото мобилно направление далеч не е само между автопроизводителите. Ако петролните компании могат да се състезават с цени и някой и друг продукт на своите бензиностанции, едва ли обръщате внимание на маркуча за зареждане с гориво. Електрическите гиганти обаче се впуснаха в борбата за зареждане на електромобилите и започнаха да показват нови и нови зарядни системи и решения, с изобилие от възможности и затворен кръг услуги. Не става дума само за кабел. Включваш, станцията може да разпознае колата ти, ако си абонат, избираш измежду методи на зареждане, плащаш с карта или с SMS, резервираш си зареждане от телефона и т.н. И сега, след като минахме през новата бърза зарядна станция на RWE, е ред на E.ON и представените от компанията усъвършенствани системи за зареждане на електрически коли с литиево-йонни батерии и индукционно зареждане, почти готово за пазара, разбира се, на Автосалона във Франкфурт

Подобаващо на своя ранг и възможности, на автосалона E.ON представя специализирани решения за зареждане на електрически коли – от гаража, до включващи всичко системи за оператори на автопаркове.

Зареждането на електромобил отдавна е възможно с включване в обикновен стенен контакт, но по-добрият вариант определено е гаражното зарядно устройство. Особено в по-старите сгради, електроинсталациите не са способни да се справят с натоварването при зареждане на електромобили и могат просто ‘да прегреят’. С монтирането на стенно зарядно устройство, електрическите компании винаги проверяват всички електрически връзки в сградата или гаража ви.

“Ние и T?V S?d сме на мнение, че сигурността е критично важен елемент при презареждане на електрически коли. Затова съветваме всеки, който шофира електрическа кола да използва сигурни и удобни от потребителска гледна точка системи, като нашите зарядни устройства. Към тях ние винаги подаваме електроенергия, добита от ВЕЦ, монтираме интелигентен електромер и предлагаме гъвкави ценови пакети. Така правим електрическата мобилност без вредни емисии реалност”, казва Рут Верхаан, ръководеща отдела за електрическа мобилност на E.ON AG на автоизложението във Франкфурт.

Стабилен партньор за бизнес клиенти – комплексни решения

Все по-голям брой компании и общини (хм, това все още не е факт в България, но ние и много други работят в това направление) използват комплексните решения, които E.ON за зареждане на електрически коли. Компанията отчита нарастващо търсене на зарядни станции и свързани услуги. Все повече собственици на паркинги ще започнат да монтират зарядни устройства, за привличане и задържане на клиенти, а още по-интересното е, че ако сте служител на компания, използваща затворен кръг услуги за зареждане на електромобили, ще може да се възползвате от атрактивните договори и цени, зареждайки колата си на служебния паркинг, докато сте на работа. Това е невероятно – можем да избегнем отбиването на бензиностанции, губейки време и нерви сутрин, когато колата ни ще е заредена в домашни условия през нощта и също така вечер, когато пък ще е заредена ‘служебно’ през деня. Времето е оскъдна и ценна част от нашия живот и всяка секунда, която си осигурим за нещо по-ефективно и положително е само в наш плюс. В добавка, на клиенти, които искат цялостни решения, E.ON предлага пълен пакет от консултантски услуги и анализ, зарядно оборудване, монтаж, оперативна поддръжка и разбира се, добита чрез възобновяеми източници електроенергия.

Представяне на обществени зарядни станции за бързо зареждане

За обществените зарядни станции E.ON разчита основно на оборудване за бързо правотоково зареждане, просто защото то намалява значително времето за зареждане на електромобили, правейки общественото зареждане атрактивна опция. Много зареждане, много чудо, но енергийната компания вече експлоатира първата бърза зарядна станция в Германия на магистрала A8 между Мюнхен и Залцбург. Бях в града на Моцарт преди няколко месеца, но преди тази инсталация да стане факт, като поне успях да се информирам за местната електромобилна инфраструктура, дело на Salzburg AG f?r Energie, Verkehr und Telekommunikation. На тази първа бърза зарядна станция близо до Мюнхен може да заредите батерията на своята електрическа кола за по-малко от половин час, като с тази технология E.ON иска да увеличи значително пробега на електромобилите. Ако живеещите близо до тази или бъдещи такива зарядни станции нямат устройство за зареждане в своя гараж, могат спокойно да си купят или да наемат електромобил, който да зареждат на станцията, която заради кратките времена на зареждане определено е по-икономически ефективна за операторите.

E.ON разработва бъдещата зарядна технология – безжично зареждане

Ясно е, че няма да се спре дотук и колкото и бързо да стане зареждането от станциите, за които говорим, ще се разработват и други зарядни технологии. По този повод E.ON и T?V S?d тестват усилено станция за безжично зареждане. Това е наистина важно, защото знаейки, че някой полага усилия да създаде адекватни на търсенето и притежаващи всички необходими функции системи за зареждане, определено бихме били много по-спокойни в прехода към електромобили и тяхната експлоатация и зареждане. Резултатът от тестовете на двете компании: такава безжична система е безопасна при всички възможни условия и сега може да се разработва за пазарна реализация. В бъдеще, E.ON смята да предлага тази технология като интелигентно решение за гаражи и за бизнес сектора, заради множеството мнения на участници в пилотни проекти, че кабелните системи не са удобни. При индуктивното зареждане, електричеството се доставя без контакт, чрез магнитно поле на бобина, монтирана в земята. Приемникът е монтиран в пода на колата. Което ми напомня за разработката на един японски учен в това направление. Става все по-интересно…

Мартин Хаджистойков – еCars.bg

С материали от E.ON

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *