EV Profiler пише електромобилни мемоари вместо вас

EV Profiler може да се окаже голям приятел на управителите на фирмени автопаркове...

EV Profiler пише електромобилни мемоари вместо вас

EV Profiler може да се окаже голям приятел на управителите на фирмени автопаркове...

Все още малко хора в България карат електромобили, но ние сме твърдо решени да променим това и то още тази и следващата година. В различни държави по света обаче са вече доста напред в използването на новите електрически превозни средства и дори започват да си правят първи анализи и заключения. Едно от нещата, които вече се изясняват е, че наистина повечето от първите собственици на електромобили започват да осъзнават, че реално изминават разстояния в рамките на 150 километра със своите коли на батерии в ежедневните си пътувания, поне в нормални условия. Имат увереност, че ще стигнат от дома до работата и обратно в приятен летен ден, но стане ли дума за по-дълги пътувания, притесненията от пробега започват да се появяват и да рисуват черни сценарии…

Може например катастрофа да ви принуди да минете по по-заобиколен маршрут. Какво ще изберете – комфорта на климатика или достатъчно заряд, та да се приберете със сигурност?

Ами ако закъсате някъде по иначе живописния и приятен път? И колко голяма е разликата в разхода на електрони от батерията при 120 км/ч и 100 км/ч?

Ето какво – сега вече има възможност всеки да си отговори на тези въпроси с ново устройство, наречено EV Profiler. А всеки, който няма електромобил, но желае да си купи при първа възможност, сега може да се запознае с неговите функции и да е много по-подготвен за параметрите на електромобилното шофиране, което му предстои.

EV Profiler прилича малко на анти радар, но всъщност е усъвършенствано GPS проследяващо устройство, което записва точната позиция по всяко време. То измерва времето, за което ускорявате или намалявате, промяната в надморската височина и шофьорските ви навици, след което всяка нощ качва данните на сървърите а EV Profiler. Хм, вероятно се питате, дали полицията би имала достъп до тях, хи хи…

Следващата стъпка е компютърът на компанията да генерира детайлен дневен отчет, показващ наличния заряд в батерията, най-ниското достигано ниво на заряд (ако е зареждана през деня), карта с вашите пътувания, минута-по-минута енергиен профил и списък с направления. Леле, това е доста информация…

Готиното при EV Profiler е, че може да го използвате във всяка кола и после да сравнявате показателите на различни електромобили. Без да харчите много пари, данните ще ви кажат дали най-добрият избор е Peugeot iOn или пък Nissan LEAF, или Renault Fluence Z.E.

Може дори да се направи сравнение между изцяло електрическия Nissan LEAF и електромобила с удължен пробег Chevrolet Volt. Така ще определите какво разстояние от дневните ви пътувания може да се изминава само на електроенергия с Volt, преди да се включи удължителят на пробега на колата.

Ако си мислите, че има ‘малки букви’ във всичко това, е, не е като да няма. Наемът за устройството е около 30 лв на ден или 100 на месец, което при миниатюрния разход на енергия на електромобилите ще ви върне в позицията на управляващите някой мощен SUV, които се разделят със същите пари за бензин. Всеки ден закъснение струва 7 лв допълнително, така че не е добре да се закъснява.

Иначе казано, при наличието на вече не малко приложения за мобилни телефони, които предоставят подобни данни (макар и не с такава точност), тази чудесия май ще излиза малко скъпо на средния потребител. Вероятно е по-добра идея за управители на фирмени автопаркове, които искат да тестват електромобилното направление и възприемане, което може да спести на компаниите много средства и да им показва къде са колите им във всеки един момент, колко енергия бива изцеждана от батериите им и… хм, май си отива на преосмисляне на фирмения транспорт

Ако ви е интересно, вижте повече на страницата на EV Profiler.

[От: Green Car Reports, EV Profiler]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *