EV Profiler пише електромобилни мемоари вместо вас
Все още малко хора в България карат електромобили, но ние сме твърдо решени да променим това и то още тази и следващата година. В различни държави по света обаче са вече доста напред в използването на новите електрически превозни средства и дори започват да си правят първи анализи и заключения. Едно от нещата, които вече се изясняват е, че наистина повечето от първите собственици на електромобили започват да осъзнават, че реално изминават разстояния в рамките на 150 километра със своите коли на батерии в ежедневните си пътувания, поне в нормални условия. Имат увереност, че ще стигнат от дома до работата и обратно в приятен летен ден, но стане ли дума за по-дълги пътувания, притесненията от пробега започват да се появяват и да рисуват черни сценарии…
Може например катастрофа да ви принуди да минете по по-заобиколен маршрут. Какво ще изберете – комфорта на климатика или достатъчно заряд, та да се приберете със сигурност?
Ами ако закъсате някъде по иначе живописния и приятен път? И колко голяма е разликата в разхода на електрони от батерията при 120 км/ч и 100 км/ч?
Ето какво – сега вече има възможност всеки да си отговори на тези въпроси с ново устройство, наречено EV Profiler. А всеки, който няма електромобил, но желае да си купи при първа възможност, сега може да се запознае с неговите функции и да е много по-подготвен за параметрите на електромобилното шофиране, което му предстои.
EV Profiler прилича малко на анти радар, но всъщност е усъвършенствано GPS проследяващо устройство, което записва точната позиция по всяко време. То измерва времето, за което ускорявате или намалявате, промяната в надморската височина и шофьорските ви навици, след което всяка нощ качва данните на сървърите а EV Profiler. Хм, вероятно се питате, дали полицията би имала достъп до тях, хи хи…
Следващата стъпка е компютърът на компанията да генерира детайлен дневен отчет, показващ наличния заряд в батерията, най-ниското достигано ниво на заряд (ако е зареждана през деня), карта с вашите пътувания, минута-по-минута енергиен профил и списък с направления. Леле, това е доста информация…
Готиното при EV Profiler е, че може да го използвате във всяка кола и после да сравнявате показателите на различни електромобили. Без да харчите много пари, данните ще ви кажат дали най-добрият избор е Peugeot iOn или пък Nissan LEAF, или Renault Fluence Z.E.
Може дори да се направи сравнение между изцяло електрическия Nissan LEAF и електромобила с удължен пробег Chevrolet Volt. Така ще определите какво разстояние от дневните ви пътувания може да се изминава само на електроенергия с Volt, преди да се включи удължителят на пробега на колата.
Ако си мислите, че има ‘малки букви’ във всичко това, е, не е като да няма. Наемът за устройството е около 30 лв на ден или 100 на месец, което при миниатюрния разход на енергия на електромобилите ще ви върне в позицията на управляващите някой мощен SUV, които се разделят със същите пари за бензин. Всеки ден закъснение струва 7 лв допълнително, така че не е добре да се закъснява.
Иначе казано, при наличието на вече не малко приложения за мобилни телефони, които предоставят подобни данни (макар и не с такава точност), тази чудесия май ще излиза малко скъпо на средния потребител. Вероятно е по-добра идея за управители на фирмени автопаркове, които искат да тестват електромобилното направление и възприемане, което може да спести на компаниите много средства и да им показва къде са колите им във всеки един момент, колко енергия бива изцеждана от батериите им и… хм, май си отива на преосмисляне на фирмения транспорт
Ако ви е интересно, вижте повече на страницата на EV Profiler.
[От: Green Car Reports, EV Profiler]
Leave a Reply