Fast-E – над 300 нови бързи зарядни в Европа до края на 2017 г.
В този блог: Стартира Fast-E проект за изграждане на бързи зарядни станции съфинансиран от ЕС.
По проекта е предвидено да бъдат монтирани 241 DC зареждачки с мощност 50 кВт в Германия и още 37 в Белгия, през 80 км по магистралите в двете страни. В добавка има съпътстващ проект за още 30 зарядни станции в Чехия и Словакия…
Общата инвестиция по проекта е около €18 милиона, половината от които осигурява ЕС. Водещата компания на инициативата е операторът на зарядни станции Allego, към която се присъединяват RWE Effizienz, enviaM, Volkswagen AG, BMW AG, Renault SAS, Nissan Center EUROPE), DB Energie GmbH и hySOLUTIONS.
Самите устройства поддържат двата стандарта за бързо зареждане – Combined Charging System (CCS) и CHAdeMO – с мощност 50 кВт на всеки от двата кабела. Добавен е и Тип 2 контакт за AC бързо зареждане с 43 кВт. Единственият електромобил с 43 кВт бордово зарядно в света е първото поколение на Renault ZOE. Новото вече е с 22 кВт. Така собствениците на “старите” ZOE возила ще са щастливи, но само те ще могат да използват тази мощност.
Реално 50 кВт DC зареждането също става с макс. 43-44 кВт, но повече коли имат DC система и затова тези монтирането на такива станции по скоростните пътища прави сегашните електромобили много по-използваеми на дълъг път.
Засега няма официална информация за тарифите на зареждане, но според Automobile Propre Allego може да обяви фиксирана цена за зареждане за услугата между €0.5 и €2.25 в зависимост от мястото, плюс цена на минута зареждане между €0.3 и €0.39. Иначе казано, около €11 за 30 минути.
Планирано е станциите да бъдат монтирани до края на тази година, а проектът да приключи през декември 2017 г., заедно със съпътстващите проучвания, след което мрежата ще продължи да работи.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (45)
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 – при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня…..
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така – все още няма Tesla CCS адаптер.
Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.
Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC – зарядната станция вкарва ток директно в батерията – връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/
Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки – вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.
Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.