Електрическият FIAT 500е дърпа няма и две на сто от батерията
Малкият електромобил на FIAT обаче ще се предлага само в Калифорния от края на 2013 г.
В Калифорния има най-много електромобили. Или просто много електромобили. Но това не е случайно – имат си хората изисквания и за да предлагат своите модели там, автопроизводителите трябва да се съобразяват с тях. За влизане в разни квоти за нулеви емисии и тем подобни неща, например, ти трябва електромобил в гамата. В резултат, не един и два електро модела ще се предлагат само в Калифорния, в “ограничен тираж”, а производителите им напразно се опитват да ни убеждават, че това не са коли, които правят насила, само за да покрият изискванията на щата. Такъв е случаят с новия електрически FIAT 500e и в компанията като че ли поне не криеха, че не им се занимава с тоци. Защото нямаше и да е логично да го правят, понеже кой нормален човек ще си помисли, че FIAT иска да продава някой свой модел само в Калифорния…
Малко ми е трудно да повярвам, че това се случва, но ей на – електрическият FIAT 500e няма да го има (дано е само временно) в Европа. С еквивалент на бензинов разход под 2/100 в града, прясно тестван от американската агенция за опазване на околната среда, 500e се справя по-добре от други електро модели по отношение на разхода:
- Градско – еквивалент на 1.92 л/100 км;
- Извънградско – еквивалент на 2.18 л/100 км;
- Средно – еквивалент на 2.03 л/100 км.
Чудесно, наистина много добре. Има и по-добри, разбира се, като {tooltip}Scion{end-link}Марка на Toyota{end-tooltip} iQ EV 2013, който се движи из града с еквивалента на 1.7 л/100 км разход. Но разликите са наистина малки, та едва ли електромобилите ще избираме точно по разход. Поне тези, които са с толкова идентичен, че ще ни трябват калкулатори да го изчисляваме.
Разходът може да е нисък, но и пробегът не е особено “висок” . FIAT 500e не е някаква изненада в сегашния свят на електромобилите, с пробег до 140 км при изцяло заредена батерия. Това са измерили в EPA, а то обикновено е близо до реалния резултат, което значи, че с малко по-икономично шофиране, ще го бъде и за 150 км електро фиатчето. По разни места в нета обаче намираме информация, че е доста пъргавко и ако се кара “на педал” пробегът може да пада и под 100 км…
Каква аналогия само има в цената за годишно зареждане – според EPA годишно за FIAT 500e ще ви трябват $500 (за ток). Това е сметка на база 15,000 мили пробег и показателя за смесен разход. И още едно важно нещо – разходът на ток е 18 кВтч на 100 км. Така де, с този еквивалент на бензинов разход много хубаво, ама все пак трябва да свикваме и с новото “измерение”.
Кофти работа, че цялата тази информация за сега ни е малко безполезна. Освен ако някой не реши да си дръпне едно електро фиатче през океана като коледен подарък 2013. Това вече би била една доста екстравагантна постъпка, но пък самият факт, че FIAT ще се предлага само в Калифорния също е един лек електрошок, та колко му е .
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply